Nu rensar vi ur sadelkammaren! (Motsatsen till Shoppingtråden)

Vad duktiga alla är på att sälja!
Jag gjorde ett ponnypaket med schabrak och lindor och en sadelväska för 200 kr. Noll respons.

Jag har också haft en dressyrsadel till salu för ett, i mitt tycke, rimligt pris, men ingen är intresserad. Det är heller inget välkänt märke, skall erkännas.

Kanske skall jag lägga ut annons igen och sänka priset ännu mer (har sänkt en gång redan). Sadeln är i princip i nyskick, tre år gammal och det finns inte en repa på den. Dessutom kan man ställa in bommen med en nyckel, så det är ganska lätt att köpa och veta att den kommer linas passa, trodde jag....

Men vad hjälper alla dessa "perks" det när den bara hänger och inte används?

Kanske vill man inte ha begagnade dressyrsadlar? Eller är priset för högt?

Jag fick den värderad till ca 8000, och lade ut den för 6500.
Om det inte är ett känt märke är det nog det som är problemet. Många letar nog efter märken de känner igen, som de tror kommer passa hästen, när de köper privat begagnat. Okända märken lockar nog inte så mkt då, för stort risktagande.
 
Jag har äntligen efter några månader fått sålt min dressyrsadel. Fick gå ner rejält i pris mot vad jag tänkt, men bättre det än att bara ha den hängande. Trodde faktiskt också den skulle vara rätt lättsåld. Populär sadel i mellanprisklass som dessutom var en ny modell och den enda av sitt slag på annons (vad jag kunnat se). Men men :) Den är såld iaf och vi är fortsatt nöjda med vår nya!
Nu blir det ett litet höströj med tillhörande inventering inför vintern, tror allt det finns något täcke eller två som bör bytas ut till något med annan passform / storlek /tjocklek :)
 
Om det inte är ett känt märke är det nog det som är problemet. Många letar nog efter märken de känner igen, som de tror kommer passa hästen, när de köper privat begagnat. Okända märken lockar nog inte så mkt då, för stort risktagande.
Du hart säkert rätt. 👍

Jag får sänka ytterligare, och hoppas det kan locka någon att chansa. Märket är inte totalt okänt, men säljs inte längre i Sverige.

Jag vill ju bli av med sadeln, och det enda som orsakar att jag vill det, är ju att den inte passar ryttarna så bra. 17,5 tum är lite stort för barn. Jag kan rida i den, men det känns lyxigt att ha en för bara mig.
 
Nu när det "äntligen" är kallt ute känns det som att det är bättre läge att kränga vintergrejer (än i somras). Fick ett par knappt använda fodrade ridstövlar sålda i veckan, och lite schampo (sånt där special/vårdande för huden) och salva blev jag av med i eftermiddag. Nu vill jag få täcken sålda..
 
Bra tråd för mig detta. I början på nästa vecka ska jag ta tag i sadelkammaren och rensa ut sånt som jag inte behöver och sånt som inte passar. Jag har ett flertal riktigt fina täcken som bara hänger, samt senskydd i storlek Full trots att det var ett par år sen jag hade någon häst som de passade på. Jag kommer säkert hitta en massa annat också när jag väl letar.
 
Yay, ett täcke sålt! Använt en säsong och begärde en tredjedel av nypriset - lite surt för ett rätt dyrt kvalitetstäcke. Men det var tunt så kunde tvätta i stallets maskin ( = slapp lägga pengar på att lämna in det) och jag sålde det i befintligt skick så köparen får se till att det blir lagat (bara ett spänne som lossnat, dvs en söm som tar några minuter att fixa, men jag har varken möjlighet eller ork att göra det..). Och köparen var väldigt okomplicerad, betalade begärt pris inkl frakt utan strul och jag hade pengarna inom ett par minuter. Så det känns ok ändå!

Har också sålt ett litet lass lädervårdsgrejer (mest oöppnat, men lite taget av nån grej) som jag hamstrat på mig för mycket av.
 
Jag ska skicka ett träns idag som hängt i sadelkammaren, bara provat typ två gånger. Känns skönt att det ska få en ny ägare :)
 
Den här tråden har jag missat! Behöver göra ett litet rens i min sadelkammare. Har fått två sopsäckar med saker från en kompis som sålt sin häst. En del av det kommer jag behålla en del ge vidare eller slänga om ingen vill ha det. Sen har jag lite egna saker sen innan som jag tänkte försöka sälja. Fick med en massa täcken när jag köpte shettisen t.ex och jag har inte använt ett enda (jo flugtäcket) och hon har bott här i snart 1,5 år :p Har även några schabrak och bett som jag inte behöver.
 
Jag lade upp en del annonser i veckan och har fått en del av det sålt. Bla lite ridkläder (bävade lite efter den här tråden, men på grejerna från Uhip blev det tom kö 😜 ), barfotaboots och en sadelgjord.
Och ett par tyglar som jag haft uppe på annons länge och tidigare prissänkt till nästan ingenting och ändå inte fått sålt...lade upp dem i ny annons, till det priset som jag egentligen ville ha från början - tadaa! Det kändes lite extra bra.

Trögare för täcken. En som hört av sig och vill ha mått (ligger ju tabeller uppe överallt för märket, men hepp..), men annars dött. Men, nästa helg är det dags för stor hästloppis! Hoppas på att få sålt åtminstone något av dem där, när folk kan titta på plats och ta med sig det på en gång.
 
Nu tröttnade jag på alla saker här hemma som ingen visat intresse på trots billigt pris. (Snitt pris 70kr styck)

Så på ut en annons om att jag skänker sakerna till en ridskola, 2st skrev inom loppet av 10 min. Och sakerna hämtades av en bekant idag som har sin ponny på ridskola.
Känns bra att veta att mina saker kommer till bra användning:)
Det var 2st stora påsar med saker.

Nu har jag bara de lite dyrare sakerna kvar som jag ska försöka sälja :)
 
Efter typ tre år har jag sålt min sadel. Billigt som snor men nu är den såld. Känns rätt skönt, men lite vemodigt. Det är en väldigt vacker sadel och jag har haft den länge. Men nu är det dags att den gör nytta igen!
Har inte så mycket kvar nu. Det mesta är sålt. Ska höra med stallägaren om hon vill ha mina hovslagargrejer och första hjälpen lådor.
Tänker att det är lättare att göra sig av med grejer medan ponny lever. Jag kommer inte använda det igen, så lika bra att sälja allt som går.
 
Pust. En dag på stor hästloppis frestar på.. Men jag blev av med en del iaf! Begagnade nylongrimmor och liknande smått "bråte", ett par täcken, en gammal pirra (skulle blivit sadelvagn för flera år sen...), sadelbock, ett par dyrare stigbyglar, Acavallo nackskydd, en ny grimma, pannband mm. Och två par stallkängor (rejäla och bekväma, men jag har ju haft hur många par som helst...!). Innan loppisen har jag fått sålt lite också, bla ett paket med reflexer till häst som jag skickade igår.

Ett steg i taget...
 
Häromdagen fick jag sålt mitt flugridtäcke. Sjukt otippat, men jag klagar inte! Alla insektstäcken sålda, jag som trodde att jag skulle få ha dem liggande tills våren åtminstone. Nu är det bara två täcken och ett par småsaker kvar som jag ska sälja av (just nu, iaf).
 
Fått sålt mer jag inte använder eller skickat med fodervärden.
4st dressyrschabrak i ett paket, 2 är helt nya och 2 som är lite använda.
1 bett och ev 1 bett till sålt(Det ska "bara" hämtas)
Samt mina sprenger bow balance, kanske ångrar mig men då får jag väl köpa nya den dagen hästen kommer hem igen. :)
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 070
Senast: Sirap
·
Övr. Hund Hej på er! Jag har en hane på ett år, kastrerad blandras beagle som jag tyvärr har allvarliga problem med. Har haft flertalet hundar...
2
Svar
29
· Visningar
2 589
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 768
Senast: ako
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 075
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp