Nu rensar vi ur sadelkammaren! (Motsatsen till Shoppingtråden)

Sålde ponnyn idag! Köparen köpte med tre täcken, lite bett, sadel med tillbehör och två lådor skor!

Sen har jag hunnit sälja ett täcke till idag också. Blir jag av med lite "nästan oanvända produkter" och några schabrak så kommer jag vara ganska nöjd.
 
Slängde ut lite benskydd på Hästnet som det varit svalt intresse på Facebook för. Någon timme senare så är ett par benskydd sålda. Har lyckats bra med att sälja på Hästnet, men mycket sämre resultat på FB, trots att man ju skulle kunna tro att det skulle vara tvärtom.
 
Sålt lite glansspray idag, hade köpt på mig ett lager, så nu har jag bara en påbörjad flaska kvar.

Schabrak verkar väldigt svårt att sälja? Jag har några "sämre" märken (räknar dit ett helt nytt hv polo bland annat) i helt okej skick för 50kr/styck för att bli av med dom, inget intresse alls. Jag tycker att 5-6 schabrak känns rimligt att spara, men jag får väl ge bort överskottet helt enkelt!
 
Slängde ut lite benskydd på Hästnet som det varit svalt intresse på Facebook för. Någon timme senare så är ett par benskydd sålda. Har lyckats bra med att sälja på Hästnet, men mycket sämre resultat på FB, trots att man ju skulle kunna tro att det skulle vara tvärtom.
Får nog säga samma sak, Fb har jag själv tröttnat att kolla på annonser på.
Dessutom verkar folk ha vaknat lite. Jag fick sålt en sadel förra veckan som jag haft på annons i ett halvår, sänkte priset och la in nya bilder, tog bara ett dygn så var den väck.
 
Låter märkligt, vart annonserar du? :)
@Unafraid
Facebook, i en lokal häst köp och sälj, är inte intresserad av att skicka så billiga grejer, dyrare brukar jag skriva i närliggande städer också. Har "aldrig" lyckats sälja prylar på HästNet.

Tradera är iofs ett alternativ, men jag vill helst slippa packa och kommunicera en massa. :D (säljer jag dyrare grejer så är det mer motiverat att hålla på med det)
 
Låter märkligt, vart annonserar du? :)
@Unafraid
Fortsättning, täcken är bland det enklaste att sälja, även om man är relativt dyr. Jag la ut märkes-tävlingskläder, både kavaj, ridbyxor och tävlingstoppar i riktigt fint skick, flera dyrare märken och ingen intresserad. Och jag tycker att jag var billig.
 
Facebook, i en lokal häst köp och sälj, är inte intresserad av att skicka så billiga grejer, dyrare brukar jag skriva i närliggande städer också. Har "aldrig" lyckats sälja prylar på HästNet.

Tradera är iofs ett alternativ, men jag vill helst slippa packa och kommunicera en massa. :D (säljer jag dyrare grejer så är det mer motiverat att hålla på med det)

Tror du ska ge HästNet en chans ändå :up:
 
Schabrak verkar väldigt svårt att sälja? Jag har några "sämre" märken (räknar dit ett helt nytt hv polo bland annat) i helt okej skick för 50kr/styck för att bli av med dom, inget intresse alls. Jag tycker att 5-6 schabrak känns rimligt att spara, men jag får väl ge bort överskottet helt enkelt!

Ja, billiga eller medelpris-schabrak upplevde jag som himla svårsålt faktiskt. Däremot blev jag relativt raskt av med mina nya från ES och Equiline, men det kan ha varit delvis tur då det ena såldes till en som tidigare köpt ett liknande av mig och som bor hyfsat nära..
 
Idag sålde jag ett par benskydd, träns + tyglar + förbygel (matchande uppsättning) samt min gamla fina westernsadel. Den sistnämnda skulle jag absolut inte ha sålt för det låga priset om jag haft möjlighet att förvara den vettigt, men det har jag inte och jag rider inte i den så.. Det har tagit förvånansvärt lång tid att få den såld (sålde den för ungefär en tredjedel av vad jag själv gav..), men den hämtades iaf på plats så jag slapp krångla med att packa den för frakt!

Nu börjar det sina lite med grejer att sälja av, för tillfället. Lite reflexer etc men det känns som att det fortfarande är fel säsong för det. Däremot hittade jag en helt ny grimma + grimskaft i sadelkammaren, som jag nog ska pröva att sälja iväg.
 
Ja, billiga eller medelpris-schabrak upplevde jag som himla svårsålt faktiskt. Däremot blev jag relativt raskt av med mina nya från ES och Equiline, men det kan ha varit delvis tur då det ena såldes till en som tidigare köpt ett liknande av mig och som bor hyfsat nära..
Jag sålde hela gänget billigt till en kompis! Hon köpte även en massa "bra-att-ha-läder", och överblivna mineraler! Sen har jag sålt boots och en av mina tävlingskavajer också! Har ett equilineschabrak som jag måste sprätta en logga på, sen ska det också säljas. Sen har jag "bara" kvar 5-6 schabrak, allihopa equiline utom ett Mias. Dom kan jag behålla. :D
 
Woho, idag kom det äntligen en tjej som köpte 2 av mina täcken som jag försökt sälja sen början av året. Värkte bort kvalitets täcken från Shires, ville hellre ha sålt än ta massa plats hemma. :) Nu är det bara några täcken kvar, sen massa smått som verkar svår sålt trots ett billigt pris.
 
Fråga till er i tråden!
Jag kommer vara hästlös i vinter och har sparat mina finaste täcken, det är bara horseware. Jag har hängt dom på täckeshängare så dom inte rör golvet i mitt täckesrum. Dom som är mindre dyra ligger på hyllor. Men jag funderar på möss, nu när dom bara kommer ligga och jag inte kommer vara där, kan jag förvara dom smartare? Plastlåda med lock? Eller finns det en risk att dom blir möjliga? Hur förvarar ni täcken en längre period? Jag rymmer dom inte inne i huset. :D
 
Fråga till er i tråden!
Jag kommer vara hästlös i vinter och har sparat mina finaste täcken, det är bara horseware. Jag har hängt dom på täckeshängare så dom inte rör golvet i mitt täckesrum. Dom som är mindre dyra ligger på hyllor. Men jag funderar på möss, nu när dom bara kommer ligga och jag inte kommer vara där, kan jag förvara dom smartare? Plastlåda med lock? Eller finns det en risk att dom blir möjliga? Hur förvarar ni täcken en längre period? Jag rymmer dom inte inne i huset. :D
Har du möss hemma? Har du katt skulle jag inte vara orolig, så länge du kollar av täcken då och då. Alt rena och framför allt torra täcken i plastlådor med lock :)
 
Har du möss hemma? Har du katt skulle jag inte vara orolig, så länge du kollar av täcken då och då. Alt rena och framför allt torra täcken i plastlådor med lock :)
Jo, det finns möss här, både i väggarna i huset ibland och ute i stallet :angel: har tyvärr ingen egen katt då sambon är allergisk. Men det finns spår av möss i sadelkammaren, som tur var så hade dom bara varit i några gamla handdukar.

Mina täcken är hyfsat rena, jag har skurat dom för hand med såpa, men inte tillräckligt rena för att ha inomhus.

Förvarar du tillsammans med torrboll eller liknade?
 
Jo, det finns möss här, både i väggarna i huset ibland och ute i stallet :angel: har tyvärr ingen egen katt då sambon är allergisk. Men det finns spår av möss i sadelkammaren, som tur var så hade dom bara varit i några gamla handdukar.

Mina täcken är hyfsat rena, jag har skurat dom för hand med såpa, men inte tillräckligt rena för att ha inomhus.

Förvarar du tillsammans med torrboll eller liknade?
det skulle jag nog göra, mina täcken ligger visserligen hemma. Svalt och torrt "opackade". Men ute i en sadelkammare är nog torrbollar en bra idé
 
...eller ännu bättre en riktig avfuktare, man får en bra för en tusenlapp på Blocket (de billigaste ligger runt hälften). Det är välgörande för alla prylar som man brukar förvara i en typisk sadelkammare, året runt.
 
...eller ännu bättre en riktig avfuktare, man får en bra för en tusenlapp på Blocket (de billigaste ligger runt hälften). Det är välgörande för alla prylar som man brukar förvara i en typisk sadelkammare, året runt.
Jag har en riktig avfuktare i täckesrummet, frågan var hur man skulle göra om man skulle förvara dom i plastlåda med lock. Det är främst eventuella möss som jag är orolig för. :cautious:
 
Jag har en riktig avfuktare i täckesrummet, frågan var hur man skulle göra om man skulle förvara dom i plastlåda med lock. Det är främst eventuella möss som jag är orolig för. :cautious:
Vi förvarar i täckespåsar :)
Lånad bild från Tradera
34221
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej på er! Jag har en hane på ett år, kastrerad blandras beagle som jag tyvärr har allvarliga problem med. Har haft flertalet hundar...
2
Svar
29
· Visningar
2 539
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 256
Senast: ako
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
899
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 891

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp