P

pippi27

Kommer ni ihåg att jag för ett par veckor sedan skrev att jag var så ledsen över att jag mist min hund?
Igår fick jag hem mina nya border collies. Ett par vuxna tikar som behövde ompaceras. Båda är väldigt trevliga men har vissa "brister" pga eftersatt arbete. Båda är TV-galningar, TV,n vallas :crazy: . Båda är väldigt skotträdda. Den ena är helt bollgalen, går knappt att avleda från bollen. Jag har plockat bort alla bollar men då hittar hon andra saker, typ, stenar, grytlappar, strumpor, visset gräs, löv, granbarr :o , ja allt!
Båda är rejält feta så det blir bantning och tyvärr så har den äldre tiken diabetes, med största sannorlikhet pga av taskig mat och ingen motion.
Med tiden ska jag nog få bukt med dom båda :banana:
 
Sv: Nu så.

Oj, det låter som en tuff utmaning du tagit på dig. Hur har hundarna haft det förut?

Jag önskar dig lycka till ;)
 
Sv: Nu så.

Om du kommer på hur man skall bli av med "bollberoende" så tipsa mig :rofl: Så FORT nån kommer o hälsar på blir han helt vriden...hittar ALLT....hemma vanligt såhär går det bra, även om han alltid har nåt i munnen så stressar han inte iallafall....

*martha med en bollgalen sch/bc*
 
Sv: Nu så.

Båda är uppvuxna på landet och har haft ordentligt arbete. Pga av ägarens ändrade förhållanden och sjukdom så flyttade tikarna till lägenhet i Stockholm! Där har dom bott i två år. Pga att ägaren har svårt att gå så har dom knappt kommit ut och då har det blivit mycket boll och pinne och jag har fått höra att det tom lagts ut tidningar så att dom fått göra ifrån sig inne:(.
Därav har dom utvecklat egna sätt att aktivera sig.
Ägaren har haft världens ågren då hon sett att hundarna inte mått bra, dock har det tydligen varit svårt att hitta ett bra nytt hem åt dom. Dom skulle absolut placeras tillsammans och det har inte varit många som velat ta sig an en tik på 10 år, kraftigt överviktig och dessutom med diabetes.
Ägaren blev själaglad när vi fick kontakt. Vi kunde erbjuda precis ett sådant hem hon sökt åt sina tikar.
Nu ligger båda och sover bredvid mina fötter :love:
 
Sv: Nu så.

Jag tror att du kommer att få de harmoniska! Om de haft en vettig och bra uppväxt så sitter det ju liksom i de... Nån liten grej kommer de kanske att ha kvar som de utvecklat genom stress, men det kommer nog att minska iaf. :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Kylväska på hjul och förvaring?
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp