nu spökar det...

Status
Stängd för vidare inlägg.
P

pannie

Hi hi! Jag tror jag är skengravid!! :eek: :D Kan man vara det?? Min mage har plötsligt blivit tjock och ibland när jag ligger och ska sova tycker jag ibland att det rör sig lite misstänksamt... :crazy: Har kännt det flera gånger. Äter p-piller precis som jag brukar göra. Har inte missat några vad jag vet. Har haft mens vid rätt tidpunkter, om än vääääligt lite. Så det e väl inte möjligt att jag verkligen är gravid? Kan min gravida bästis fått mina sinnen att lura mig? Någon som varit med om detta?
 
Sv: nu spökar det...

Det där händer mig åxå.
Det känns som om nåt sparkar... Känns asmysko.

Men för att vara på din säkra sida gör ett gravtest!
 
Sv: nu spökar det...

"Sparkar" kan vara tarmrörelser eller "gasbubblor" i tarmen.
Jag får nostalgikänslor när jag har sådana för det är så likt babysparkarna som kommer i början :o
Lägga på sig kan man göra utan barn och kroppen ändrar sig efter ålder. Svullen mage kan man ha av andra orsaker än graviditet. Med svullen menar jag tex "menssvullen" odyl ting.
För att få svar är det bara att införskaffa ett graviditetstest :idea:
 
Sv: nu spökar det...

Stollan skrev:
"Sparkar" kan vara tarmrörelser eller "gasbubblor" i tarmen.

Jo det var nog det jag tänkte. :o Men jag kanske ska skaffa mig ett gram test iaf...
 
Sv: nu spökar det...

:) så har jag också, fast jag försöker ju å andra sidan att få barn så jag blir lika lurad varje gång... ja inte för att barnet skulle kunna sparka typ i v. 3 men i alla fall :bow: . Men lite nostalgi kan det bli ibland och några drömmar om att det vore "verkligt"....
 
Sv: nu spökar det...

jag är också skengravid tror jag, jag mår ständigt illa och har jätteont i brösten som dessutom har "växt" dom senaste två veckorna. Men jag har p-stav, kan man bli gravid ändå? man får så oregelbunden mens när man har det så där har jag ingen koll. borde jag gå och testa mig?
 
Sv: nu spökar det...

klart man kan bli det, om jag inte minns fel så var det nyss nån här på buke med p-stav och bebbe i magen :)
 
Sv: nu spökar det...

P-stav borde vara så säkert att du inte är gravid, men visst skulle det kunna inträffa ändå.
Köp ett gravtest på apoteket, så vet du ju säkert! :)
 
Sv: nu spökar det...

ont i brösten, som ev svullnar lite + illamående är väl ganska typiska graviditetstecken.. Man kan också få lite "mensvärkskänsla" när livmodern drar ihop sig.

Ett graviditetstest kostar inte ens en hundring, så det är ju värt att prova vid blotta misstanken, även om tecknen inte är supertypiska.

Lycka till, hur det än är! :)
 
Sv: nu spökar det...

För att vara lite taskig :p
Åt p-piller, tog dom som man skulle, missade inga.

Sonen fyller 14 i år. :D
 
Sv: nu spökar det...

klart man kan bli det, om jag inte minns fel så var det nyss nån här på buke med p-stav och bebbe i magen

Det var jag, men det blev missfall. :cry: :(
 
Sv: nu spökar det...

Ömma, svullna bröst och illamående är även vanligt förekommande innan mens. För tre år sedan försökte jag bli med barn, men har fortfarande inte lyckats. Innan jag tog bort spiralen hade jag övht inte ens tänkt på mina besvär innan mens. Det var först när jag så gärna ville bli med barn som jag blev medveten om dom för då lurade jag mig själv och trodde att jag var gravid. Jag har även känt många "skensparkar"... Idag har jag gett upp tanken på att bli gravid men känner fortfarande dessa rörelser i magen.
Det är nog så som någon skrev tidigare att det kan vara tarmrörelser osv.
 
Sv: nu spökar det...

Har du Implanon som p-stav??

Klart att man KAN bli gravid trots p-stav, även att det inte alls är vanligt. OM man har misstanke om graviditet, så tycker jag att man ska ta ett test eller blodprov. Jag gjorde 2 tester & det visade negativt, först vid blodprov visade det sej att jag var gravid. Så visst KAN man bli gravid ändå. Ditt ständigt illamående, bröstvärk & att dom har "växt" KAN även vara biverkningar av p-staven.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: nu spökar det...

ja jag har implanon... att det skulle vara biverkningar tycker jag låter konstigt. Jag satte in det i september 2003. Så det var ett tag sen. Tänkte ringa till ungdomsmottagningen imorgon och boka tid för grav.test. Jag är bara 18 år så att behålla det är inget alternativ för mig...
 
Sv: nu spökar det...

Eller också går du på apoteket och köper dig ett graviditetstest och testar själv... :)
 
Sv: nu spökar det...

Är det verkligen så lätt att bli med barn trots att man käkar p-piller och har p-stav? *livrädd* Har p-stav och det sista jag har tid med nu är en bebis!
OM man nu blir med barn även om man "skyddat" sig, hur går det då med fostret? Mår det bra ändå eller hur funkar det?
 
Sv: nu spökar det...

jag var inte gravid! har testat mig nu och det var falskt alarm!! *glad*
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 927
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag har matproblem som jag inte kommer tillrätta med själv, och är så urbota less på det. Jag behöver alltså hjälp med detta men behöver...
Svar
5
· Visningar
1 559
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 281
Senast: TinyWiny
·
Övr. Katt Ni som följde resan vet men för er andra så som kort bakgrund så dök för flera år sen en stackars vettskrämd, mager hemlösing upp i mitt...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
24 747
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp