Bukefalos 28 år!

nu vet jag ras!

Mammadutt

Trådstartare
Jag har fallit för en ras, nästa rashund kommer bli en lancashire heeler :love: haha så söta små rackare :p

Har anmält mig hos olika omplaceringsställen, ifall någon passande omplaceringsvovve vill ha hem, har skippat tanken på att hjälpa en gathund utan vill då hellre hjälpa en svensk stackare som behöver kärleksfullt hem.

/Filiskrutt :banana:
 
hehehe jaaaaa..... dom är ju ursöta dock har sambon bara fått se få bilder då han tycker korta ben är hmmm fult... men jag vill ha en sån där, jag gillar ju hundar med vall.... :)
 
Neej, skaffa en liten skrutt så kan den busa med min tossa. Vi har problem med att våran lilla valp är så himla mycket mindre än alla andra valpar så hon har ingen lekkompis som hon vågar busa med. Min kompis jämnåriga flat skrämmer livet ur henne. :p
Eller så får vi träffas med våra småskruttar så kanske dom kan bli kompisar. :idea:
 
hahaha men en lancashire är en liten skit ;)

Då min är leveransklar är din nästan vuxen. min är inte ens tillverkad ;)

mina små killar skulle nog gilla din lilla Julie :angel: överkåta chihuahuan och öronsugande pudeln (ja han suger på andra hundars öron för att visa han gillar dom) :rofl:
 
:eek: :rofl:
Men det är bra, då kanske han kan suga ner hennes öron så att dom hänger fint. :D
Min lilla skitunge har börjat bli en riktig tuffing. :love: Tur att hon fortfarande lyssnar blixtsnabbt. Som idag i stallet då en häst galopperade på stallplanen och hon sätter av efter, skällandes. Då tackar jag min lyckliga stjärna för att hon stannar blixtsnabbt när man säger nej och kommer i full fart när man kallar in henne.
 
Sv: nu vet jag ras!

Jag har en heeler!
Har haft en till tidigare.
 
Sv: nu vet jag ras!

En omplaceringshund kräver mycket, mer än en omplacerad katt.
Har du tänkt igenom det ordentligt?

F.ö så är Lanca Shire Heeler fina hundar. De liknar Corgisar :) till temperamentet och utseendet.
 
Senast ändrad:
Sv: nu vet jag ras!

nu tänkte jag ju inte ta första bästa hund i behov av hjälp utan jag har visat intresse om en vovve som passar oss behöver nytt hem :) Behöver ju inte vara en hund med problem kan ju likväl vara en som placeras om pga familjesjäl/allergi osv.
 
Sv: nu vet jag ras!

ChristinA skrev:
Jag har en heeler!
Har haft en till tidigare.

söööööta, dom är ena charmtroll de där små.... :love:
sambon är dock skeptisk mot allt som har korta ben, lång kropp :cool: jag tycker det är charmigt :D
 
Sv: nu vet jag ras!

Men dom kan vara allt annat än söta om dom är understimulerade.
Tyvärr är det som med småhundar överlag - eftersom det är så lätt att dölja symtomen så skiter ägarna i orsaken.
Och jag har sett många heelers där ägarna skiter i orsaken till problemen och bara lyfter upp hunden och går vidare.

Visst, ingen hund mår bra av att vara understimulerad men om jag inriktar mig på heeler nu.
Det är långt ifrån en prydnadshund.
För att ha en lugn och harmonisk vovve så krävs det en hel del.
Spår, lydnand, agility, få vara med etc.
Eftersom de vallar genom att bita i haserna kan detta dyka upp hos en som inte blir tillfredställd mentalt. Inte alltid så passande eller roligt.
De tar gärna till skallet. De skäller över lag mycket...

Jag blir lite skeptisk när det bara är utseendet du talar om.
Detta är mycket hund, mycket hjärna i ett litet och må hända sött format.
Om du gillar utseendet och kanske därmed utställningar; var noga med var du tar din hund ifrån. Avelsbasen är liten i sverige och alla har inte statsat på kvalitet.


Men om det är genomtänkt och du känner att det är rätt så kan du få en trevlig hund!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 871
Senast: fejko
·
Hundavel & Ras Tja, ni som känner mig från AoH vet att det blivit ett antal rasvalstrådar genom åren :p (vilket faktiskt varit till stor hjälp, jag...
Svar
8
· Visningar
1 035
Senast: snorp
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 196
Senast: mackan
·
P
Övr. Hund Jag har bestämt mig, och ändrat mig, och sen bestämt mig igen, och sedan ändrat mig och nu måste jag ha råd. Det rör sig om den...
Svar
4
· Visningar
1 263
Senast: EmelieK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp