Emtherlia

Trådstartare
Erfarenheter kring Nuvaring?

Jag plockade ur min hormonspiral i januari och tänkte vara hormonfri men eftersom jag fick mer mens, fler finnar och inte är så förtjust i kondom så har jag ändrat mig:D Om allt blir sämre så får man faktiskt ändra sig:p

Så nu har jag fått Nuvaring utskrivet, det verkar ju himla behändigt men funderar lite på hur lätt det är att sätta i den egentligen…:o

Så ni som har/har haft Nuvaring får gärna komma med tips eller allmänna tankar, helst enbart positiva sådana:D
 
Sv: Nuvaring

Jag har haft Nuvaring i.. 8 år nu eller nåt. Så jäkla nöjd! ^^
I mitt fall har jag fått snäppet värre mensvärk, men å andra sidan så brukar jag hoppa över varannan (eller till och med två av tre) mens - så det är det lätt värt liksom! ^^

Plättlätt att sätta i och ta ur, sitter där den ska och gör sitt jobb. Awesomeness! :D
 
Sv: Nuvaring

Har nuvaring. Tycker den är lätt att sätta in men min sexpartner föredrar att jag tar ut den vid sex. Inga biverkningar men eftersom jag har pcos så funkar egentligen p-piller bättre, kan dock inte svälja tabletter så det är ett jäkla jobb att få i sig dom.
 
Sv: Nuvaring

Hur många gånger kan man hoppa över mens? Jämt?:D

Niyama: Känner din partner av den alltså? Enligt barnmorskan så skulle den inte kännas vid sex...
 
Sv: Nuvaring

Den är superlätt att få in, som att köra in en tampong liksom.
Min partner känner också av den vid sex, vissa ställningar gör riktigt ont så vi måste ta ut den. Men man kan ha den ute 3 h i taget så det gör inget.

Jag har ingen mer mensvärk och hoppar över mensen en gång varje gång.
Man kan då ha i den 4 v och sen fortsätta på en ny i 4 v istället för att ha uppehåll. Att man ska byta efter 3 v stämmer inte längre.
 
Sv: Nuvaring

Har också haft ring ett par år och tycker det är sjukt smidigt. Inget man behöver komma ihåg att tänka på varje dag. Ingen kille jag vart med har störts av den och inte min flickvän heller. Har aldrig haft problem att få in eller ut den och inte heller vart med om att den spontant ploppat ut själv heller :D
 
Sv: Nuvaring

ång.
Man kan då ha i den 4 v och sen fortsätta på en ny i 4 v istället för att ha uppehåll. Att man ska byta efter 3 v stämmer inte längre.

Fast enligt barnmorskan och nuvaring.com så ska man plocka ut den efter 3 veckor, även om man ska hoppa över mens...
 
Sv: Nuvaring

Nope, jag var hos barnmorskan för 2 v sen och då sa hon att det ändrats nyligen.
Fick se en nytryckt folder där nya infon stod.
 
Senast ändrad:
Sv: Nuvaring

Jag har, den är grym!

Jag kör tre veckor och byter sen, gånger tre. Alltså mens knappt var tredje månad. Jag kan bara skjuta upp som max tre månader, sen får jag mellanblödningar. Ska till UM nästa vecka, då ska jag fråga om dom där nya rönen som ni pratar om, är ju ännu smidigare om man kan vänta 4 veckor :)

Jag har hittills klarat mig utan att behöva ta ut den vid sex. Är ju beroende på kille sägs det, vissa störs, andra inte.
 
Sv: Nuvaring

KL
Älskar älskar älskar min p-ring!! Haft i ca 3 år och aldrig haft några problem, dom andra sagt så kan man behöva ta ut den vid sex eftersom vissa ställningar (för mig) gör ont men annars känner man aldrig av den. Superlätt att sätta in och ta ut och det bästa för mig är att under de senaste 12 mån har jag haft mens ca 6 dagar! :) bästa uppginningen sen hjulet skulle jag vilja påstå!
 
Sv: Nuvaring

hmm, undra varför det inte står nåt om det på deras egna hemsida då? Jag är suernojig över att bli gravid:p
 
Sv: Nuvaring

Läs bipackssedeln, dom bör ju ha ändrat det där tänker jag?
Alt ring och fråga din barnmorska.
Om inte annat så kan man ju köra 3 v ändå, blir lite dyrare å oftare mens bara :)
 
Sv: Nuvaring

Detta står på fass nu:
Om din ring har varit insatt mellan 3 och 4 veckor, så skyddar den fortfarande mot graviditet. Starta med ditt ringfria intervall under en vecka och sätt därefter in en ny ring.
Om din ring har varit insatt mer än 4 veckor så finns det en risk att du har blivit gravid. Kontakta din läkare/barnmorska innan du sätter in en ny ring.
 
Sv: Nuvaring

Att jag inte bytte till denna fantastiska lilla skapelse tidigare! I love it! Sitter som ett smäck, brukar av vana ta ut den vid sex och stoppar in direkt när vi är klara, har knappt någon mensvärk, behöver knappt ha tampong längre då jag har så lite blödning, bättre sexliv då jag inte är lika torr och jäkligt i slemhinnorna längre som när jag gick på p-piller, fick även problem med kisseriet då om vi hade sex ofta, som kramp längst ut i urinröret (kissnödig jämt), hade lätt att få svamp men det är puts borta! Hade problem i omgångar med kisseriet, var bra en vecka innan det återkom. Är nu inne på min 4:e ring tror jag det är, inte en enda gång har jag haft samma problem som tidigare :)
 
Sv: Nuvaring

*KL*

En fråga till er som tar ut er vid sex, blir det inte ett "avbrott" i det hela? Typ som när man använder kondom? Eller hur gör ni?
 
Sv: Nuvaring

Nej, det går så snabbt och lätt att ta ut den, jag brukar bara be min sambo att lägga den på sängkanten så jag hittar den igen efter :)
 
Sv: Nuvaring

Jag älskade Nuvaring då jag använde preventivmedel. Kommer absolut välja det om det blir aktuellt igen.

Lätt att få i, lätt att ta ur och så smidig att man inte känner den, inte heller sambon kände av den.
Man glömmer inte ta den en dag och den påverkas inte av sjukdomar vilket är riktigt skönt!

Dessutom har nuvaring en app som hjälper till att påminna om insättning och uttag vilket är hur smidigt som helst!
 
Skakar liv i denna tråd! Fick idag utskrivet ringar, det står dock fortfarande 3 veckor i min "instruktionsbok"? Och det var även va barnmorskan sa. Men det står ju också i instruktionsboken att den ger fullt skydd i fyra veckor? ringarna kostar ju en slant så varför inte fyra veckor då? Hur gör ni ringanvändare? ;)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 943
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Det fortsätter att mala tankar om ensamhet i min skalle till och från. Ibland ramlar jag ner i en liten grop och allt känns eländigt...
Svar
2
· Visningar
621
Senast: cassiopeja
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 106
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 541
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp