Bukefalos 28 år!

*star

Trådstartare
Såhär ser den nya analysen ut:

ts 84
smrp 30
energi 6,6
ca 5,2
p 1,8
mg 0,8
k 10,3

Skithö? Själv är jag mkt besviken, hade superhö innan, nu måste jag ge massa kraftfoder. Använder hippocampus, men hur jag än gör blir det obalans:/ Åsikter?
 
Sv: Ny analys

Vad har du fått fram med Hippocampus då? Vad har du för häst? Jag hade ett lågt proteinvärde på mitt hösilage i höstas, SMRP 27. Det innebar att fullblodet åt runt 2 kg lusernpellets per dag och de digivande shettisstona åt cirka 1 kg lusernpellets per dag. Lite betfor och havre på det och sen blev det faktiskt rätt bra. Lusern i stora mängder gör ont i plånboken, men måste man så måste man!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 614
Senast: Jiovedi
·
Foder & Strö Vi har äntligen fått vår analys, som dröjde lite grann. Den ser ut enligt följande: Torrsubstans 68% MJ 7.3 Smrp 43 Ca 5,2 P 2,2 Mg...
Svar
1
· Visningar
697
Foder & Strö Jag har äntligen lyckats få en analys av stallets hö och tänkte räkna ut en foderstat. Det är bara det att jag knappt förstår någonting...
Svar
3
· Visningar
1 540
Senast: Boj
·
Foder & Strö Var tvungen att byta hö, eftersom min bonde hade slut. Har kämpat som en galning för att få tag i hö här, alla har slut eller så är det...
Svar
12
· Visningar
1 510

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp