nevin

Trådstartare
Jag behöver en ny bil, och vet inte riktigt vad jag vill ha/behöver ha.

I bilen ska rymmas två framåtvända Britaxstolar, den ena med sidoskydd så den är rätt bred, två bakåtvända stolar av den modellen som Volvo säljer ska också få plats.

Dessutom vore det fint om det får plats en dubbelvagn, två vuxna personer (inte absolut nödvändigt, men helst) och normal packning när man är ute med 4 barn.

Bilen får gärna ha lite tryck, ingen tråkbil helst, det är en fördel om den är lättkörd i stan (ingen jeep) och så gör det ingenting om den dessutom råkar vara snygg. Jag gillar gamla V70:n om det kan vara en ledtråd.

Ja, fram med förslag som ni har! Bilen ska bytas i januari, så jag behöver väl börja fundera nu kan jag tro :D
 
Sv: Ny bil?

4 små barn? Är det vad jag tror nu när jag läser?

Men precis som Lottch undrar, vad för prisklass ?
 
Sv: Ny bil?

Vi har en citroen c5 och kommer byta till en citroen c8! Då har vi ändå bara 2 barn i stolar, men har även 2 stora hudar så ska få plats! Även peugeot har en billigare "buss" De är 7 sitsiga båda två och varje säte är fristående!
 
Sv: Ny bil?

Nar jag ar i Sverige anvander jag min pappas Mitsubishi Space star (tror den heter sa). Det ar en 7sitsig bil som jag latt far in dubbelvagn och packning for en hel vecka, plus tva barn och tva vuxna. Man sitter dessutom jattebekvamt i den.

Dubbelvagn???? !!!!! :bump:
 
Sv: Ny bil?

För det första, ska man säga grattis kanske?

För det andra, svägerskans familj har en Chevrolet transporter, fyrhjulsdriven, som de är väldigt nöjda med. De lastar tre barn (bälteskudde, framåtvänd stol, bakåtvänd stol), Emmaljunga kombivagn (ej hopfälld), rottweiler i bur samt två vuxna utöver föraren. Då tror jag ändå de tagit bort någon/några säten.

Tillägg; man sitter tydligen väldigt bekvämt i den och det finns en massa eluttag för den som vill förse barnen med bärbar dvd-spelare (deras tre sitter och tittar på varsin film...).
 
Sv: Ny bil?

Oj, nu laste jag igen, tva framatvanda och tva bakatvanda, har du nagot att beratta? :D

Ok, om man skulle ha tva bakatvanda i mittensatet och en framatvand i mitten av mittensatet och en framatvand langst bak, har du fortfarande plats till en dubbelvagn (vilken hade du tankt dej?) och lite packning. Man kan ju alltid pula in packning vid fotplatserna dar bilstolarna sitter.

images
 
Sv: Ny bil?

NU fattar jag galoppen :)! Minns ju allt att du skrev en tråd om att du var sugen på en till o det verkar visst bli två ;)? Grattis!! NAtar att ni får skaffa någon form av minibuss eller annat minst 7- sitsigt med rejält bagage utrymme. Lycka till med både bil o annat :)!
 
Sv: Ny bil?

Oj så det blev!! Nej, jag är inte gravid, men får två till ändå - ska ta emot två barn i januari som kommer vara mina dagbarn framöver :laugh:

Ja, prisklass har vi ingen satt än, det beror lite på vad vi hittar så att säga, och kanske lite vad vi får för lillbilen.

Dubbelvagn är till för min minsta och hans kompis som är ett halvår yngre, plus allt man bär med sig när vi är på parkis.
 
Sv: Ny bil?

Hoppsan så vi feltolkade :)! Om du tar emot dagbarn så kan du ju säkert dra av en del av kostnaden för den nya bilen, den behövs ju för ditt företagande. Lycka till med det- i stället ;)!
 
Sv: Ny bil?

Just den har vi faktiskt funderat på, men den är ju så snuskigt dyr.... Men snygg, jag kommer få plats och den är väl kanske inte alltför törstig?
 
Sv: Ny bil?

XC90 är törstig om du köper den med bensin, diesel är helt ok. Men jag tror inte att du får plats med alla barnstolar i den heller, de två extraplatserna bak är verkligen minimala och använder du dem så får du inte plats med någon i bagaget.

Jag missade att du behövde få plats med 4 st barnstolar, hmm, då blir ju direkt alternativen för en "lättparkerad" bil mindre. Men en större bil är oftast inte svårare än en mindre bil, jag upplever min suv (Audi q7) mycket lättare att fickparkera än min xc70 jag hade förut. :) Jag hade kollat på jänkarbilar om jag hade varit du, Chevrolet har några modeller där man får in hur mycket folk och packning som helst. Renault har väl några modeller också, espace har jag för mig att någon heter (men jag vet inte om det är en rolig bil...). VW har ju sin klassiska transporter, med en pigg motor är de inte superroliga, men de går iaf framåt. Sambon har en sådan som jobbil, suverän att ha när man åker och shoppar, den sväljer hur mycket som helst, men med 9 stolars modellen vet jag inte hur bagaget är, sambon har bara 5sits i sin bil.
 
Sv: Ny bil?

Jag får tacka för alla tips jag fått, jag har ju lite att kolla på nu då :D
 
Sv: Ny bil?

Här får du en till att titta på :) Ford S Max.

Vi har en sån och är nöjda. Du skulle få plats med tre av stolarna i baksätet, en stol på bakersta sätet, vagnen på högkant bredvid bakersta sätet alternativt bakom och därmed plats för handling. De två vuxna sitter mycket bekvämt i framsätet.

Dieselmodellen är det helt ok tryck i. Vi har automat och det är så sjukt skönt. Är inte supertörstig och väldigt lätt att fickparkera. Det sjukaste är att den ser ut som en lite större combi men när man kommer in den så är det jätte mycket plats. Vi kan ställa in vår Bugaboo utan att fälla ihop den :D

Lycka till med bilshoppingen!
Mvh Miks
 
Sv: Ny bil?

Den där var ju riktigt snygg! Ford är en bil jag oftast inte ens märker av, jag är ganska Volvobunden jag... Men den där ska jag tipsa sambon om med!
 
Sv: Ny bil?

För dig som tycker om Volvo så kan det ju vara lite kuriosa att veta att bottenplattan på Ford S Max bygger på Volvo S80 :) Det säger lite om storleken på utsidan men som sagt är insidan enorm. Alla som åker vår bil är tvugna att titta sig omkring och alla blir förvånade och säger typ "jisses vad stor den var inuti, den ser mycket mindre ut utifrån".

Mvh Miks
 
Sv: Ny bil?

Jag tror att mina svärföräldrar har den forden och den är verkligen rymlig inuti, just bagageutrymmet är verkligen enormt, jämförelse med väldigt mycket annat, bland annat om man jämför med vår v70, jättestor skillnad!!
Dessutom trevlig att köra och prisvärd, om jag förstått det rätt.

Själv är jag ingen Ford-människa (volvo-människa precis som TS), men den är trevlig. De har dock haft lite start-problem med sin, och därför varit med den på firman där den köptes vid några tillfällen. Sådant är lite tråkigt, men över lag är de supernöjda med bilen.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 587
Senast: Guldaskig
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
304
Senast: attheedge
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 278
Fordon Nu är det snart dags att skaffa en ny, större familjebil. Idag har vi en Toyota Avensis Sedan som förvisso varit en jättebra trotjänare...
2
Svar
25
· Visningar
1 718
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp