Ny broschnål på gammal brosch?

bettysmatte

Trådstartare
Någon som vet hur man bär sig åt för att sätta en ny nål på en brosch, om den fattas? Jag har hittat en snygg brosch som jag är sugen på att köpa, men själva nålen fattas (fästena ser ut att sitta kvar). Kan man laga detta på något vis?
 
Löda kanske beroende på material och hur den ska sitta?
Annars borde väl en guldsmed eller liknande kunna hjälpa dig.
Material vet jag inte säkert. Någon "skräpmetall" förmodar jag.... ;)

Att lämna in hos guldsmed låter som att det ev skulle kunna bli dyrt. Hoppades på att kunna fixa broschen på egen hand!
 
Smycken eller smärtlindring är mina förslag. Min erfarenhet är att sådant en mixtrar lite med behöver segt lim för att inte brytas loss.
 
Jag googlar broschnålar nu och ser att det finns sådana som sitter på en liten platta. Broschen jag kikar på har en hel slät baksida, och jag tänker att det kanske går att limma fast en sådan hållare med nål med superlim??

Superlim brukar funka kanon när pins släpper från sina nålar (tror de kallas broschknappar?) så det hade jag absolut testat!
 
Material vet jag inte säkert. Någon "skräpmetall" förmodar jag.... ;)

Att lämna in hos guldsmed låter som att det ev skulle kunna bli dyrt. Hoppades på att kunna fixa broschen på egen hand!
Vissa saker är billigare än man tror. Lämnade in en gammal silverbricka då en ”fot” hade lossnat. Kostade 80kr att få dit en ny…
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har en luftvärmepump som jag har påslagen denna vinter. Den låter illa. Ofta när jag sitter vid datorn som är precis under den, så...
Svar
12
· Visningar
470
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 771
Senast: Rosett
·
Samhälle Det kommer en ny lag från 1 januari 2024 om att de som erbjuder att snabbmat och dryck för take away måste utöver engångsförpackningar...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 770
Utrustning Ni med samshield hjälmar se hit! Sitter och ska köpa en ny hjälm och är väldigt sugen på en samshield men har lite svårt att bestämma...
Svar
7
· Visningar
305
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp