Ny dag. Nya tag.

Jag kom som vanligt inte upp förrän vid lunch. (Katterna hade fått mat tidigare.) Men sen hämtade jag ved. Två lådor. Nu har jag fullt med ved inne och behöver inte hämta närmaste tiden i alla fall.

Sen har jag fortsatt med mitt projekt i friggeboden. Ett steg i taget. Hämta borrmaskin. Sätta i borr. Gå ut. Mäta. Borra. Såga lite. Hämta vattenpass. Hämta skruv. Mäta var regeln ska sitta. Kolla så regeln sitter rakt. Det blev lite si och så med det för regeln hade slagit sig. Men lite snett är också rakt har jag fått lära mig. Sätta fast regeln. Där satt den. Men jag ska köpa lite längre skruv och dra i några till så den verkligen sitter.

Ok. Nu behövde jag få fatt i plywoodskivan. Den låg så klart längst ner med ett par travar hyllplan på. Möblerade om. Släpade ut skivan. Tungt as. Mätte. Konstaterade att skivan var för lång för att jag skulle kunna rita ett långt streck på den. Mallen räckte inte till. Kollade hur lång skiva jag behöver egentligen. Mätte. Ritade. Sågade. Vilade i hängmattan. Igen. Klev upp. Mätte igen. Ritade. Började såga. Avbröt och la mig i hängmattan. Är nog hungrig.

Även om allt går långsammare än jag vill så har det ändå gått framåt idag. Och det är jag trots allt nöjd med. Till nästa helg kanske steg ett på bygget blir klart.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Idag har jag rensat två små rabatter. Det tog sin tid trots att de inte var stora. Och jag har legat mycket i hängmattan också. Sen...
Svar
8
· Visningar
587
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp