Bukefalos 28 år!

Ny dator..

*star

Trådstartare
Ja kan nästan inget om datorer och vad alla saker betyder tex..
vad är detta tex och är det bra?
Intel Celeron processor (PIIIIC 2,8 GHZ,
700 MB Ram, 30 GB
Grafikkort 64MB med TV out
Nätverkskort 10/100, Inbyggt Modem 56K
DVD spelare, CDRW brännare
15 tft skärm
verkar det vara en bra dator osv?
:cool:
 
Sv: Ny dator..

låter som en bärbar, eller?
celerion är processortypen (själva datorn) 2.8GHz är farten den jobbar med.
700mb är internminnet, dvs mängden data du kan jobba med samtidigt (väldigt enkelt beskrivet och inte helt sant), mer minne=smidigare burk.
30Gb är utrymmet på disken, dvs hur mycket du kan spara.
grafikortet, tjas, det som gör att saker syns på skärmen... 64 mb=arbetsminnet för grafikkortet, ett vanligt kort, inget extremt spelkort. tv-out=du kan skicka bild till en tv från datorn.
modemet finns i burken, du behöver inget extra, den går ocksåp att direkt koppla ihop med ett nätverk (kan kräva lite inställningar i windows)
dvd spelare, den kan spela dvd, men bara bränna cd skivor
15 tums skär.= ytan på skrämen, dvs diagonalen på skrämen.
mer intressant är nog upplösningen, dvs om det äe 1024 eller 1280 pixlar i bredd.
som bruksdator är den helt ok, beror iofs på vad du skall få ge för den.
 
Sv: Ny dator..

tack för svaret=)
vet tyvärr inte hur mkt pixlar de e..ja om man gav lite över 4000 så..men då ingick det vissa saker..men den ska va i mkt fint skick så ja hoppas ja inte blev helt blåst
 
Sv: Ny dator..

ja det kanske det är..hm men tror inte att jag behöver en mkt större...
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag konstaterade igår att jag behöver ett nytt grafikkort. Det jag har klarar inte av spelen jag vill spela, det bara laggar. Spelet...
Svar
18
· Visningar
1 012
IT & mobiler Moderkort: ASUS Z87-A Z87 S-1150 ATX Processor: Intel Core i7 4770K / 3.5 GHz processor RAM: 16 GB DDR3 Nätagg: Thermaltake Smart M850W...
Svar
3
· Visningar
724
IT & mobiler Jag har börjat tröttna rejält på min nuvarande bärbara dator och behöver/vill köpa mig en ny. Jag har för nuvarande en Lenovo G710...
Svar
5
· Visningar
689
Senast: Squie
·
IT & mobiler Jag inser att jag förmodligen är "tvungen" att köpa en surfplatta, men jag behöver få några svar på mina frågor.:) (jag försökte fråga i...
Svar
14
· Visningar
11 338
Senast: sussisus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp