Bukefalos 28 år!

Ava22

Trådstartare
Har haft min bärbara nu i... 3-4 år eller nått och jag har vuxit ur den. För lite hårddisk, minnen, program mm.

Först tänkte jag köpa en ny bärbar, men ju mer jag tänker på det, en stationär skulle nog passa mig, så kan jag ändå behålla den bärbara.

Så, då är frågan, all-mighty-buke, vad skulle ni kunna tänka er passa mig?
Jag behöver/vill ha följande
- så stor hårddisk som möjligt
- stort arbetsminne så man kan dona med många saker samtidigt
- bra program, dvs word, powerpoint mm, inte basic utan nått bättre
- ok ljudkort då jag lyssnar på mycket musik
- tyst dator, dvs inga megafläktar på den
- gärna hdmi utgång

Pris som jag tänkt, är runt 6000 kr more or less. Skärm har jag redan så det behöver inte vara ett paket. Men visst, en 23tummare hade inte varit fel, men 19 duger!

Jag skulle behöva ha lite riktlinjer på vad jag ska kolla efter...
 
Sv: Ny dator

Om du äger officeprogrammen i gamla datorn är det ju bara att spara pengar och använda dem i nästa dator om du ska "skrota" den gamla. De kostar ju ganska mycket pengar i inköp som du kan lägga på prestanda istället.
 
Sv: Ny dator

Jo visst, det kan man ju. Men jag är ute efter ett bättre innehåll än i Works som jag har nu. Det ingår bara ett wordprogram och ett powerpoint, men jag kan inte göra egna pp: s, bla.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så oteknisk att jag tänkte att jag frågar här innan jag skämmer ut mig i nån butik. Min datorskärm gick sönder i förrförra...
2
Svar
23
· Visningar
1 726
Senast: Habina
·
IT & mobiler Jag behöver en ny dator. Velar mellan stationär och laptop. Förutom att surfa behöver jag ha word och excel. 17" skärm som minst på...
2
Svar
34
· Visningar
1 866
Senast: Enya
·
IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 425
Senast: hastflicka
·
IT & mobiler Min laptop verkar ha gett upp för gott och nu började jag fundera på om jag verkligen behöver en ny. Det enda jag använder den till är...
2
Svar
25
· Visningar
2 905
Senast: hoppsann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp