Ny Facebookgrej? "Hej alla! Jag vill presentera mig..."

Lavine

Trådstartare
Jag gick med i en Facebookgrupp rätt nyligen, och snart började jag få upp inlägg från den gruppen som alla började "Hej alla! Jag vill presentera mig och dela ett foto jag har tagit."

När jag läste det första gången tyckte jag att det lät lite robotaktigt, och fotot hade dessutom inget med gruppen att göra. Andra gången började jag kolla om det var samma person, och att det kontot kanske hade blivit kapat, och gick specifikt in i den gruppen för att se. Döm då om min förvåning när jag såg ett tiotal sådana inlägg, alla nyligt skrivna i gruppen. En eller två hade gjort ett eget tillägg i texten. Alltså det kändes ju jättekonstigt. Jag var ju själv ny, men hade inte fått någon uppmaning att skriva ett sånt inlägg.

Nu har jag sett det igen, i en annan grupp. Var KOMMER det ifrån? Det måste ju nästan vara en text som "serveras", eftersom det står exakt likadant på alla.
 
Ja, det är en "serverad" text. Något man kan välja som ny medlem, jag tror det kommer upp som typ "You have been accepted, introduce yourself with a photo" eller liknande. Man kan skriva en egen text också förstås, men jag antar att folk bara är lite lata och ointressanta. :D
 
Jag har sett såna texter i flera år så tror inte det är något nytt. Jag har också sett att vissa moderatorer i grupperna uppmanar folk i gruppreglerna att presentera sig medan vissa skriver att man bör undvika det.
 
Ja, det är en "serverad" text. Något man kan välja som ny medlem, jag tror det kommer upp som typ "You have been accepted, introduce yourself with a photo" eller liknande. Man kan skriva en egen text också förstås, men jag antar att folk bara är lite lata och ointressanta. :D

Okej! Jag förstod ju det innerst inne förstås :D men det var så bisarrt att det var, ja mer än tio inlägg på raken med den texten, och att jag INTE hade fått nåt meddelande eller förslag på att skriva så. (Det var också i en grupp där det inte alls passar med bilder, den handlade om ord. :laugh: ) Men tänk att jag aldrig sett det förut! Går med i nya grupper titt som tätt, ett par stycken även efter den där.

Nå, tack för att ni kunde bekräfta! Det var lite mardrömslikt ett tag. 😅 Och så när det dök upp i dag igen i en annan grupp.
 
Jag är rätt säker på att man som admin kan aktivera det och att det kommit upp som ett alternativt hyfsat nyligen. Jag har i alla fall inte sett det tidigare än typ ett år/halvår.
Det kan hända att "adminboten" aktiverar det automatiskt om man inte väljer bort det, jag har inte undersökt. 😅 Störigt är det i alla fall.
 
Jag är rätt säker på att man som admin kan aktivera det och att det kommit upp som ett alternativt hyfsat nyligen. Jag har i alla fall inte sett det tidigare än typ ett år/halvår.
Det kan hända att "adminboten" aktiverar det automatiskt om man inte väljer bort det, jag har inte undersökt. 😅 Störigt är det i alla fall.

Japp, kopiöst. :laugh:
 
  • Haha
Reactions: Sel

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej alla, tänkte att ni har kloka huvuden att slå ihop. Jag går på en av världens bästa skolor inom mitt kreativa fält och håller på att...
2
Svar
22
· Visningar
3 854
Senast: monster1
·
Gravid - 1år Nu tänkte jag att jag skulle försöka skriva ner min förlossningsberättelse, och jag börjar med något så trevligt som en slempropp...
Svar
19
· Visningar
1 958
Senast: vindvissla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp