Ny färg på olästa notiser

Jag hoppas det är tänkt att vara två lägen även framöver. Jag skulle aldrig stå ut med det svarta/mörka. Har nattläge på datorn, det räcker. Det ljusa läget hade gärna fått vara blekgrönt/blekgult istället för grått, om önskemål är av intresse, men det är iaf acceptabelt.
Samma här.
 
Jag har precis justerat lite så att det förhoppningsvis skall fungera ännu lite bättre.

Jag har ärligt lite svårt att förstå att man inte kan läsa de nya notiserna. Kanske om man någonstans har någon inställning för nattfärger på datorn eller mobilen kanske det blir konstigt?
 
Jag har ärligt lite svårt att förstå att man inte kan läsa de nya notiserna. Kanske om man någonstans har någon inställning för nattfärger på datorn eller mobilen kanske det blir konstigt?
Jag har mörkt läge på mobilen och tycker notiserna både i det ljusa och i det mörka temat syns väl.

1632080697946.jpg
 
Jag har precis justerat lite så att det förhoppningsvis skall fungera ännu lite bättre.

Jag har ärligt lite svårt att förstå att man inte kan läsa de nya notiserna. Kanske om man någonstans har någon inställning för nattfärger på datorn eller mobilen kanske det blir konstigt?

Återigen, det är kontrasten som behöver ökas på, i båda versionerna. Den ljusa ser imo okej ut nu förutom det som redan nämnts ovan, olästa notiser skulle gott kunna ha ännu lite mörkare bakgrund. Den mörka layouten behöver jobbas på lite till.

Med mörkare färger på utvalda delar istället för ljusare så tror jag att det skulle se bättre ut. Jag hade valt nära kolsvart så att texten verkligen "poppar". Jag tänker främst på knapparna i trådar, men även brickorna för mods och TS skulle synas bättre så. Jag upplever också att skiftningen vid både trådknapparna och där man skriver inlägg gör att det liksom... smälter ihop? Och den där beigeaktiga nyansen bakom knappen för sidan man befinner sig på krockar totalt med färgskalan.

Tyvärr så kan inte vänja mig vid den gröna länkfärgen. :( Den syns jättetydligt på den ljusa layouten men passar inte alls till den mörka.

Jag har tittat både med och utan nattläge på datorn, så det är inte det som är boven. Och ja, jag vet att jag är vrång men det är för att jag använt mörka layouter i många år och därför anser att jag vet en del om hur de ska se ut. :cool:
 
Tycker också att färgerna som är nu funkar jättebra. Har använt mörkt läge i flera år i andra medier, och tycker faktiskt att den här layouten (sen igår kväll) hittills är den bästa.
 
Gillar också den mörka varianten (fortfarande). För egen del tycker jag att det blev mjukt och fint nu, och skapar inte ögonvärk.

I ljust läge dock hade jag hellre sett mer kontrast i notiserna. Helt enkelt för att det ska synas bättre vilka som är nya vs. gamla.
 
Jag vill igen hissa att det är just mörkgrått i mörka temat, och inte vit text på svart bakgrund. Som webbdesigner med visst WCAG-fokus så undviker jag #FFFFFF på #000000 och tvärt om. Maxade kontrast är inte snälla mot ögonen, en viss brytning behövs :)
 

Liknande trådar

Bukefalos Om jag ser i notiserna att jag blivit citerad i en tråd och klickar på notisen så jag kommer till svaret, så går det sen inte att klicka...
Svar
1
· Visningar
489
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 370
Senast: Gunnar
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
12
· Visningar
1 468
Senast: mamman
·
Samhälle Så var det dags för den årliga plågan och ångesten hos våra fyrfota vänner över det helvete som fyrverkerier innebär. Hur förbereder ni...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
5 329
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp