Ny färg på olästa notiser

Åh, äntligen dark mode! :love: Det är mycket uppskattat av mig som lätt får huvudvärk av ljusa sidor. :up:
 
Haha, min tanke nu ikväll är "Wtf! Grön på mörkgrå??! Vaaaarför?!" (Det syns oerhört dåligt om jag inte drar upp ljusstyrkan på skärmen väldigt mycket). En hyllningstråd här var ungefär det sista jag väntade mig :D Hoppas att det inte är helt bestämt än hur det kommer bli med färgerna :angel:
 
Haha, min tanke nu ikväll är "Wtf! Grön på mörkgrå??! Vaaaarför?!" (Det syns oerhört dåligt om jag inte drar upp ljusstyrkan på skärmen väldigt mycket). En hyllningstråd här var ungefär det sista jag väntade mig :D Hoppas att det inte är helt bestämt än hur det kommer bli med färgerna :angel:
Är det i mörkt eller ljust läge? Tycker ljust läge blev så mycket bättre men kan inte uttala mig om det mörka
 
Är det i mörkt eller ljust läge? Tycker ljust läge blev så mycket bättre men kan inte uttala mig om det mörka
Ljust läge.. Gissar att det beror på min skärm. Ska kolla hur det ser ut från mobilen.

-----

Stor skillnad från mobilen jämfört med laptopen. På mobilen fungerar det, även om det inte känns optimalt. Från datorn blir det skitbökigt. Annars tycker jag mest att allt grått ser dystert och tråkigt ut, men ja, man ser ju vad det står på andra ställen iaf. (Fy vad jag skriver gnälligt. Det är inte min mening.)
 
Nu när jag har fått testa det lite så har jag en del input på den mörka layouten, var god och ta detta som konstruktiv kritik. Min skärm är korrekt kalibrerad på alla sätt och vis nyligen, så jag tror inte att det är den som är felet. Jag använder endast Buke på datorn så hur det ser ut på mobil kan jag ej uttala mig om.

Jag hade gärna sett en mörkare bakgrundsfärg på knapparna där man bläddrar bland sidorna i en tråd. Detsamma vore bra i notisboxen; jag öppnade just en notifikation men den var då på en ljusgrå bakgrund och blev därför väldigt svårläst. Plåtarna för titlar som moderator och TS smälter också in lite för mycket, de skulle nog gynnas av en annan färg på texten, då en mörkare så att den verkligen syns mot bakgrunden.

Och jag håller med om att denna nyans av grönt inte är den optimala färgen mot den här bakgrunden, även om det är en sedan länge ikonisk färg för Buke. Kanske något mer pastelligt kan gå? Jag tänker att hög kontrast är ledordet, främst för tillgängligheten men också av rent estetiska skäl.
 
All text på sidan är "urvattnad" och svårläst med dålig kontrast vid "ljust läge".

Håller också med om att ljusgrönt bakom notiserna är bättre än grått.

Men hög kontrast behövs för texten! Tillgängligheten och läsbarheten behöver mycket kontrast, alltså "svart text på vit botten", till skillnad från "mörkgrå text på ljusgrå botten" som det är på många ställen (t.ex. notiser) just nu.
 
Jag har tyvärr lite för lite tid, dålig uppkoppling och ont i huvudet just nu så jag har återställt i princip allt vad gäller den ljusa stilen. Det påverkar även den mörka. Jag kommer fortsätta arbeta med att lösa detta på bästa sätt för så många som möjligt, senare.
 
Jag har tyvärr lite för lite tid, dålig uppkoppling och ont i huvudet just nu så jag har återställt i princip allt vad gäller den ljusa stilen. Det påverkar även den mörka. Jag kommer fortsätta arbeta med att lösa detta på bästa sätt för så många som möjligt, senare.

Som det är nu i ljust läge funkar det perfekt.
 
Instämmer att det ser bra ut i ljust läge nu så jag fortsätter med det tills den mörka layouten har blivit justerad.
 
Jag tror mig nu hittat en färg som byter skepnad beroende av om det är ljus eller mörk text samtidigt som den skiljer sig tillräckligt från den normala bakgrunden och ger tillräcklig kontrast.
 
Jag tror mig nu hittat en färg som byter skepnad beroende av om det är ljus eller mörk text samtidigt som den skiljer sig tillräckligt från den normala bakgrunden och ger tillräcklig kontrast.
En stund idag var notisfärgen på ljus bra (ljusgrön). Nu är den grå och betydligt sämre.
 
En stund idag var notisfärgen på ljus bra (ljusgrön). Nu är den grå och betydligt sämre.
De två första i tråden, åtminstone, hade nog en annan uppfattning och färgen (eller bristen på färg) tycker jag ökar läsbarheten både i den ljusa och mörka stilen.
Alla kommer aldrig vara helt nöjda, framförallt inte i början.
Men väl underbyggda åsikter tas fortfarande gärna emot.
 
De två första i tråden, åtminstone, hade nog en annan uppfattning och färgen (eller bristen på färg) tycker jag ökar läsbarheten både i den ljusa och mörka stilen.
Alla kommer aldrig vara helt nöjda, framförallt inte i början.
Men väl underbyggda åsikter tas fortfarande gärna emot.
Jag hoppas det är tänkt att vara två lägen även framöver. Jag skulle aldrig stå ut med det svarta/mörka. Har nattläge på datorn, det räcker. Det ljusa läget hade gärna fått vara blekgrönt/blekgult istället för grått, om önskemål är av intresse, men det är iaf acceptabelt.
 

Liknande trådar

Bukefalos Om jag ser i notiserna att jag blivit citerad i en tråd och klickar på notisen så jag kommer till svaret, så går det sen inte att klicka...
Svar
1
· Visningar
438
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 295
Senast: Gunnar
·
Samhälle Så var det dags för den årliga plågan och ångesten hos våra fyrfota vänner över det helvete som fyrverkerier innebär. Hur förbereder ni...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
5 162
Senast: Sel
·
Fritid Hej, Jag vill boka hotell, men kommer att ha en ny adress när vi kommer och ska bo där. Men jag är skriven på min gamla adress en vecka...
Svar
2
· Visningar
673

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp