Ny fågel utanför fönstret

vallhund

Trådstartare
Under foderautomaterna som grannen fodrar i. Här finns gott om småfåglar, skator o kajor, men sedan igår är där en ny sort. Större i kroppen än dom övriga, påminner möjligtvis om en duva men kroppen är snarast i andstorlek. Den är vackert grå med vit hals o ev grönaktigt huvud.
Förslag? Vad jag kan lista ut är det inte en skogsduva.
 
Under foderautomaterna som grannen fodrar i. Här finns gott om småfåglar, skator o kajor, men sedan igår är där en ny sort. Större i kroppen än dom övriga, påminner möjligtvis om en duva men kroppen är snarast i andstorlek. Den är vackert grå med vit hals o ev grönaktigt huvud.
Förslag? Vad jag kan lista ut är det inte en skogsduva.
Turkduva?
Gråspett?
 
Jag hade lite roligt åt direktöversättningen (antar jag i alla fall). Många av dessa hade jag sett men inte alla. Fastnat någon gång på Youtube.
Google translate är roligt.
"Och en annan karaktäristisk egenskap som pryder utseendet på Sakson är långsträckta fjädrar på sina tassar"
27951
1554887590043.png

Mycket sevärd sida, finns ju hur mycket fantastiska duvor som helst, t o m lockiga, eller uppblåsta som blåsfiskar o inte minst alla dessa som snarast se ut som fantasifoster med sina praktfulla fjäderdräkter.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp