Ny funktionalitet för att snabbare nå högerkolumnen på mobiler

Gunnar

Trådstartare
Moderator
På mindre skärmar har tidigare högerkolumnen hamnat längst ned på sidan på små skärmar som mobiler.

Nu provar jag något nytt, det finns nu en knapp uppe till höger på skärmen där man kan fälla ut högerkolumnen och sedan ta bort den igen med krysset när man är färdig med den.

Smidigt tycker jag, framförallt om man vill komma åt den i oändlig skroll-läget.

Nu har jag flyttat informationen från sidfoten till botten av högerkolumnen.
Blev lite fel vid första försöket men nu hoppas jag att det skall se bra ut och fungera minst lika bra som när den låg i botten av sidan.

Jag gnäller som vanligt. 😅 Jag har stängt av evighetsscrollen och tycker det blev jätteklumpigt att ha den extra pluppen där uppe… Det tar bara tvärslut på sidan och det blir inte naturligt alls att hamna på ”infon”/nyligen uppdaterade trådar. Innan hittade jag ofta till andra trådar därifrån, just eftersom det blev en naturlig fortsättning. Förstår nyttan om man nu har evighetsscrollen på, men har man det inte känns det väldigt osmidigt tycker jag.

Jag älskar evighetsscrollen och tycker placeringen av högermenyn nu uppe i högre hörnet är helt perfekt.

Surfar från mobil, Android

”Pluppen” sitter dessutom i vägen för mig. Halvt på listen där uppe. iPhone/Safari om det spelar roll.

Såhär alltså.

IMG_0536.webp

Tycker den stjäl för mycket av bilden på skärmen. Känns som om det hamnar text bakom den, fast det kanske egentligen inte sker. Surfar inte jättemycket på mobilen.

Tycker den stjäl för mycket av bilden på skärmen. Känns som om det hamnar text bakom den, fast det kanske egentligen inte sker. Surfar inte jättemycket på mobilen.
Ja, den är lite i vägen, men väldigt lite. Jag har provat och provar andra lösningar, men tyckte detta var tillräckligt bra för att införa.

Väldigt få har klagat om man ser till antalet användare här vilket brukar kunna betyda att de allra flesta är nöjda eller är obrydda.

Men om det finns saker jag kan förbättra så ännu fler blir nöjda så vill jag gärna göra det, men som jag väl brukar säga, jag kommer inte gå tillbaka till hur det såg ut för ett par månader sedan.

Tycker inte att fliken är ivägen. Dock betydligt mindre sannolikt att jag ser rekommenderade trådar, vilket ändå var enkelt tidigare. Ser nog inte fördelen om man inte har evighetsskrollning, men kan heller inte påstå att det stör mig särskilt mycket.

Det hade ju varit fint om man slapp den när evighetsscroll är borttogglad.

Du mäter väl även användarbeteendet, frågar inte bara? Tex hur många som klickar på den, hur många som stänger av evighetsscrollen (som kändes väldigt buggig och borde vara opt in, inte opt out imo), hur många som klickar på paus — om om de gör det, är det för att de inte hittar in till att stänga av den? Osv osv.

Jag gnäller som vanligt. 😅 Jag har stängt av evighetsscrollen och tycker det blev jätteklumpigt att ha den extra pluppen där uppe… Det tar bara tvärslut på sidan och det blir inte naturligt alls att hamna på ”infon”/nyligen uppdaterade trådar. Innan hittade jag ofta till andra trådar därifrån, just eftersom det blev en naturlig fortsättning. Förstår nyttan om man nu har evighetsscrollen på, men har man det inte känns det väldigt osmidigt tycker jag.

Jag gillade inte heller detta alls, nu fattar jag varför jag varit så lite på buke dock 😂 Klickar mig alltid vidare längst ner.

Liknande trådar

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• En virrig rastråd
  • Ersättning hundvakt

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Omröstningar

• Bukes bokcirkel tråd nummer två!