MissFideli

Trådstartare
Alloj alla !!
Fortfarande ingen ny ADSL men efter mycket om och men har jag fått igång mitt "gamla" modem.
Katterna mår bra, Yoga har varit så himla sur ett tag men verkar bli gladare nu. Alla ungar finns kvar, danskarna backade ur i sista sekund så Abbie förblir svensk och kanske kanske i min ägo, det visar sig.

Toby, hanen, är så fin men han har för lite vitt och blir alltså bara sällskapskisse. Maja, blåvita honan, är en riktig busa fortfarande, inte det minsta rastypisk men söt ändå. Mamma upp-i-dan på alla sätt, utom teckningen då förstås.

Cremehanen som Yoga skulle gå till är kanske colourpointbärare och därför är jag inte välkommen till honom med en vitfläckshona. Iofs seriöst av ägaren, men fortfarande lite snopet. Blir Abbie kvar kanske hon åker till honom eller också till en lilamaskad, vi får se.

Just nu känns det inte speciellt kul att vara uppfödare, som det ser ut nu får jag ju ge bort 2 ungar och behålla en vilket gör att jag gått back runt 10000:- med denna kull. Inte kan jag köpa in nån ny hona eftersom mina är som dom är och allt känns bara pest och pina. Men katterna är söta iaf :love:
 
Jamen där är du ju - jag efterlyste dig här för flera veckor sen :mad:!

Vill ha nya BILDER :love: :love:! Men nu har vi inte fått se nåt på så länge så har de väl blivit könsmogna, vuxna och gått i pension som utställningskatter :(...

mandalaki
 
Hej! Tråkigt att danskarna backade ut i sista sekund... :( Man blir så besviken...
Själv har jag en katt tingad (Mums-Mums), en reserverad (Marzipan), så gott som tingad (om de nu inte backar ur..) och en katt till salu (Marshmallow).
Det var en här igår och tittade på Marshmallow. Hon letade efter hane att para sin hona med, men hon hade inte riktigt bestämt sig för om hon skulle köpa egen hane eller låna avelshane.
Hon gillade i alla fall Marshmallow jättemycket, och vi fick jättebra kontakt, men så idag mailade hon och sa att hon inte ska köpa honom. :(
Så synd, för det kändes så bra! Nåja, jag har ju ett tag till på mig att hitta köpare...
 
Dom är jättesöta dina små, men vad du än gör, räkna ingen som såld förrän dom har levererats. Abbie hade dom t.o.m betalt handpenning på, men ändå backade dom ur (nä, dom fick inte tebax några pengar :devil:)
 
Tyvärr har jag ingen digitalkamera kvar och det är så dyrt att framkalla dom vanliga på CD, så bilder lär dröja. Toby är kanonläcker, rund tung och riktigt snygg. Synd på för lite vitt. Maja ser ut som en alien med jätteparaboler och hon är lite för finlemmad. Men Britten är ju långsam så mycket kan hända. Kanske...
Abbie är urväxt och småtråkig nu, men bra päls och bra svans. Hon verkar vara den som får sämst ögonfärg, men man kan inte kräva för mycket av första ungen.

Det busas och brottas dagarna i ända, Maja är den som är mest social men Abbie den som är mest lätthanterad. Toby är en liten fegis, han piper och jamar såfort nån främmande tar i honom. Maja har inte tid att bli buren och Abbie likaså.
Första vaccinationen gick bra, Yoga smällde, men ungarna skötte sig kanon. Maja darrade, liten skrutta är hon och kanske ingen utställningslöfte på så vis. Men alla är snälla och vansinnigt söta och mjuka :love: :love:
 
Nej, sålda är dom ju inte förrän man fått pengarna och katten är levererad. Men jag tvivlar på att hon som reserverat Mums-Mums kommer backa ur, hon håller nämligen på att boka flygbiljetter från Luleå just nu...
:)
Jag hoppas att paret från Uppsala bestämmer sig för Marzipan! De kommer på lördag och tittar på henne. Mannen ska i så fall köpa henne i 30-årspresent till sin fru, gulligt va? :love: (Hon är alltså medveten om det, så det blir ingen otrevlig överaskning och tillbakalämnad katt...)

Sa de förresten varför de backade ur? Danskarna alltså?

Trist förresten med avelshannen. Har du någon annan på gång, eller har du lagt det på is? Jag har nog en hanne på g, tror jag. En tabby. :love:
 
Det var ett tag sedan man såg dej här!!
Hoppas allt är bra!!
 
Jag vet inte om Yoga ska paras om och iså fall är det ju ett tag kvar innan det är dags igen. Om han fortfarande är fertil när Abbie är tillräckligt gammal, så blir det nog han ändå eftersom jag gärna vill ha en lilapadda.

Danskarna hade ett bra skäl till att backa ur, deras hjärtebarn (hjärtsjukt) blev akut dålig och skrevs in på transplantationslista.
Men när jag tittade på deras hemsida idag, så står det att dom köpt hem 2 helsyskon i mitten av februari, dvs några veckor innan Abbie skulle kommit. Dessa syskon har en mamma från Yogas uppfödare och den katten är dotter till Yogas mamma. Alltså är de 2 nya kusiner till Abbie. OBS !! Katterna dom fått hem är danska uppfödningar med en mamma från Sverige, alltså inget som Yogas uppfödare haft nått med att göra.

Men jag är väldigt bitter... borde väl inte vara det, det kanske är sant det dom sade till mig och detta bara är en slump.
 
Hmm, ja sånt där känns ju inte kul.
Var med om en liknande grej. Frågade en uppfödare om jag möjligvis kunde få låna hennes hanne för parning, men fick svaret att han inte var i kondition för parning. Fine, det går man väl med på. Men bara någon månad senare så stå han under 'planerad parning' med en annan uppfödare... (visserligen en uppfödare som hon har och har haft ett långt samarbete med, men ändå. Hon kunde väl SAGT att hon helt enkelt inte ville låna ut honom till mig...) :mad:
 
det går bara bra. de är sjövilda men helt underbara!!
endast en är tingad (väntar på att det ska fungera att föra in pengar, de bor i köpenhamn).

har flyttat hem till mamma så jag bor inte längre i örebro...går undan här. mamman är orolig och vi vågar inte ha henne ute i huset samtidigt som mammas katter än. hon spöade upp ena katten det första hon gjorde efter att hon fick komma ut ur rumet. få vara ute i korta perioder men vi får väl ta henne i selen sen när de andra är i huset samtidigt så man får tag i henne fortare om hon vill slåss.

tråkigt att din "köpare" drog sej ur!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundhantering
  • Resultat på HD-röntgen
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp