Ny katt - avmaskning igen?

Nyx

Trådstartare
Fick hastigt och lustigt en ny katt för ett par dagar sedan, en liten tjej på 8 månader :)
Har sedan innan 2 st innekatter som jag avmaskade för ett par veckor sedan. Nya katten vet jag inte om den är avmaskad över huvud taget, så jag tror det är bäst att hon får sig en kur.
Men då måste jag ju maska av de andra igen väl?
Är det farligt att maska av så tätt inpå igen?
Ska jag vänta någon vecka eller hur ska jag göra?
 
jag skulle inte avmaska de andra så tätt eftersom maskmedel är fruktansvärt hårt för magar och tarmar.
finns de katter som blivit sjuka av avmaskning och tom dött för att det är så kraftigt och slår ut magar+tarmar.

innekatter ska man inte behöva avmaska varje år egentligen. kattungar ska man inte heller avmaska så ofta som det görs har jag hört av en homeopat.
 
du kommer ju att märka om den magrar av, hostar eller om det kommer ut maskar. då kan det vara dax!
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 106
Senast: Skjøldur
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
803
Senast: Habina
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 359
Katthälsa Hej! Jag är en 14 tjej och har två katter. En som är 10 månader och den andra 7-8 år. vi fick vår nyaste katt när hon var 12 veckor. vår...
Svar
3
· Visningar
942

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp