Ny laptop? Eller smart-tv istället?

Min Chromecast har också funkat prickfritt i tre-fyra år nu. Älskar den, inte använt TV:ns smartfunktioner alls sen jag skaffade chromecast. Kör allt via mobilen - Netflix, Plex, YouTube, SVT play, twitch, egghead.io - och castar till TV:n.
 
Uppdatering: köpte en Chromecast i fredags och har använt under helgen, den fungerar superbra! Otroligt smidigt att man inte behöver streama på telefonen samtidigt, utan bara "skickar över" det man vill se och sedan kan man göra annat med mobilen samtidigt, precis som med vanlig tv.
Får se om jag upptäcker att det är något jag faktiskt behöver en lap-top till, i så fall får jag ju köpa en ny, men som det känns nu, så tror jag inte det.
 
Tråden inspirerade mig att köpa en Chromcast. Vilket skit. Den släpper konstant kontakten med telefonen, helt oanvändbar.:mad:
Har funderat lite.
Jag bor på landet med dålig kontakt till närmaste mast.
Går jag på ett visst ställe i huset, bryter uppkopplingen. Samtal bryter, poddar stannar osv.
När jag använder telefonen via mitt wifi, funkar allt perfekt (utom telefonsamtal naturligtvis).
Tänker inte så mycket på det förrän t.ex. det "börjar glappa" när jag lyssnar på en favoritpodd.
Då brukar wifi:n ha hoppat ur och telefonen kör endast på mobildata. Då är min täckning för dålig.
Funderar lite på om du har samma problem?
Kolla i så fall att wifi:n är på. Jag har ingen aning om varför min telefon släpper kontakten med wifi:n. Men det gör den då och då.

(Och nu kommer det visa sig att du bor i större stad, eller på landet med fulla pinnar på 4G :D)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min lap top börja bli gammal och sliten och börjar ha lite åsikter om vad jag ber den om. Jag kan dock inte leva utan dator, men har...
2
Svar
35
· Visningar
1 277
Senast: Enya
·
IT & mobiler Nu behöver jag lite hjälp att tänka. :) Allting har ju plötsligt blivit så väldigt digitalt och jag känner (ve och fasa) att jag inte...
Svar
14
· Visningar
1 235
Senast: EmmaN
·
Kropp & Själ börjar bli tokig... har sån inre rastlöshet jämt som jag får svårare o svårare o hantera. det har kommit gradvis o blivit mkt värre sen...
Svar
2
· Visningar
3 426
Senast: vtok
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok För en dryg vecka sen så kraschade mitt minneskort i mobilen. Jag har backupat lite halvhjärtat då och då, men nu var det tyvärr ett tag...
Svar
0
· Visningar
386

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp