Ny menskopp, vad ska jag ha?

Energi

Trådstartare
Jag har haft en ganska mjuk menskopp under de senaste typ 6 åren och inte varit helt 100 nöjd. Jag tycker att den läcker litegrann som att den inte riktigt sluter tätt. Jag har fött två barn och efter senaste förlossningen så tycker jag att menskoppen har läckt ännu mer.

Jag upplever att den bakre slidväggen buktar lite mer än innan sista förlossningen, så jag tänker att jag kanske behöver en hårdare kopp som inte viker sig av slidväggen? Vad ska jag välja, har ni tips?
 
Jag har en Mooncup. Den mindre storleken använde jag i ca 10 år innan jag födde barn. Efter två barn använder jag den större. Den har aldrig läckt om den inte varit överfull. Jag upplever den som stadig och köpte den från början just för att den rekommenderades för de som är aktiva och rör sig mycket.
 
Jag har en Mooncup. Den mindre storleken använde jag i ca 10 år innan jag födde barn. Efter två barn använder jag den större. Den har aldrig läckt om den inte varit överfull. Jag upplever den som stadig och köpte den från början just för att den rekommenderades för de som är aktiva och rör sig mycket.
Åh tack, då ska jag kolla på den. Är den liksom hård så den "snäpper till" när den ska hamna på plats?
 
Jag har haft en ganska mjuk menskopp under de senaste typ 6 åren och inte varit helt 100 nöjd. Jag tycker att den läcker litegrann som att den inte riktigt sluter tätt. Jag har fött två barn och efter senaste förlossningen så tycker jag att menskoppen har läckt ännu mer.

Jag upplever att den bakre slidväggen buktar lite mer än innan sista förlossningen, så jag tänker att jag kanske behöver en hårdare kopp som inte viker sig av slidväggen? Vad ska jag välja, har ni tips?

Vilken kopp är det du har haft?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 140
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 770
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 558
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 471
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp