Ny partner med starka åsikter

Heja dig, starkt jobbat. Nästa gång han tycker synd om sig själv kan han ringa nån annan; se till att blocka honom och avsluta all kontakt.
Nu handlar ditt liv om dig. Du gjorde rätt, du tog hand om dig själv. Fortsätt med det. Så fantastisk du är. Kram på dig.
 
Tack så mkt för ert stöd. Utan er hade jag inte orkat. Era positiva ord, peppningar, hejjarrop har ekat o gett kraft.:heart

Nu ligger jag här i min säng (jag vet det är tidigt, men trött.) Min första natt i min lgh. Min alldelens egna lgh.

Han fick veta det i förrgår att jag skaffat lgh. I går drack han sig berusad. Efter 2(!) Timmar i mobil med honom så åkte jag dit till honom. För han var ledsen.:banghead:

I morse började tjatet om pengar. Sedan har han ringt massor med gånger o varit svartsjuk idag.

Jag har en berg o dalbana med känslor. Lättnad, glädje, sorg, besvikelse, ilska, uppgiven, frustrerad.....

Tack än en gång allihop :heart

Suveränt starkt jobbat! :banana:

Vi försvinner inte, vi finns fortfarande här :heart Givetvis kommer han att fortsätta försöka men håll dig långt ifrån honom och polisanmäl om han fortsätter höra av sig. Du vill inte höra från honom och då är det olagligt att fortsätta ringa dig...
 
Tänk på att det nu kan vara som farligast för dig. Det är när man lämnat som mannen ofta kan bli ännu farligare. Snälla var rädd om dig, ring kvinnojour om råd och kvinnofridslinjen. Tveka inte, vid minsta misstanke om fara så måste du reagera. Det handlar om ditt liv här. Prata med ditt sociala nätverk också om detta så de är uppmärksamma. Var rädd om dig. Och du ska vara stolt över dig själv för att du vågade.
 
Tack så mkt för ert stöd. Utan er hade jag inte orkat. Era positiva ord, peppningar, hejjarrop har ekat o gett kraft.:heart

Nu ligger jag här i min säng (jag vet det är tidigt, men trött.) Min första natt i min lgh. Min alldelens egna lgh.

Han fick veta det i förrgår att jag skaffat lgh. I går drack han sig berusad. Efter 2(!) Timmar i mobil med honom så åkte jag dit till honom. För han var ledsen.:banghead:

I morse började tjatet om pengar. Sedan har han ringt massor med gånger o varit svartsjuk idag.

Jag har en berg o dalbana med känslor. Lättnad, glädje, sorg, besvikelse, ilska, uppgiven, frustrerad.....

Tack än en gång allihop :heart
Heja dig vad grymt duktig du är!! :bow:

Återvänd inte till honom. Ta stöd av kvinnojour för att få samtal, ta stöd av din kompis och övrig familj. Han kommer bara bli ännu värre om du går tillbaka.
Blocka och ignorera honom.
 
Tack så mkt för ert stöd. Utan er hade jag inte orkat. Era positiva ord, peppningar, hejjarrop har ekat o gett kraft.:heart

Nu ligger jag här i min säng (jag vet det är tidigt, men trött.) Min första natt i min lgh. Min alldelens egna lgh.

Han fick veta det i förrgår att jag skaffat lgh. I går drack han sig berusad. Efter 2(!) Timmar i mobil med honom så åkte jag dit till honom. För han var ledsen.:banghead:

I morse började tjatet om pengar. Sedan har han ringt massor med gånger o varit svartsjuk idag.

Jag har en berg o dalbana med känslor. Lättnad, glädje, sorg, besvikelse, ilska, uppgiven, frustrerad.....

Tack än en gång allihop :heart

Fy fasiken vilken superkvinna du är, så himla starkt och modigt gjort! Vad mysigt med egen lägenhet där du får göra och vara precis som du själv vill.
 
Jag vill faktiskt ge dig ett exempel ur mitt eget liv. Min dåvarande bästa väninna var ihop med en helt ok man utåt sett, jag tyckte han var underlig men inget uppseendeväckande. Han slog henne inte fysiskt men kränkte henne, ganska likt det som ditt ex gjorde mot dig. Sedan lämnade hon honom och då började han ringa och ringa och ringa.( Hur han hade tid med allt messade o ringande under arbetstid kan man undra). Min vän orkade inte utan gick tillbaka. Han slog ihjäl henne (han hade aldrig slagit henne innan utan bara hotat). Därför måste du lyssna på oss som varit med om detta, ta stöd och hjälp. Och bagatellisera aldrig hans handlingar.
 
@norrsol Jag hoppas verkligen att du tar åt dig av detta att du måste hålla dig borta från honom. Han är livsfarlig och detta är den absolut farligaste fasen, att lämna en kontrollerande man. Jag hoppas verkligen att du har din vän med dig nu genom detta :heart Och ta kontakt med kvinnojour för stöd och hjälp. Det är bra att bli medveten och ha en handlingsplan. Det enda du riskerar är att ha den informationen och kontakten i onödan för att han aldrig går så långt. Tyvärr betvivlar jag att det blir så, jag tror att han kommer göra allt jävelskap han kan komma på, först för att få tillbaka dig och sedan om han misslyckas med det - dessvärre allt för att förstöra ditt liv.

Och jag hoppas att du tar på allvar att du faktiskt befinner dig i akut fara för ditt liv och hälsa.
 
Tack så mkt för ert stöd. Utan er hade jag inte orkat. Era positiva ord, peppningar, hejjarrop har ekat o gett kraft.:heart

Nu ligger jag här i min säng (jag vet det är tidigt, men trött.) Min första natt i min lgh. Min alldelens egna lgh.

Han fick veta det i förrgår att jag skaffat lgh. I går drack han sig berusad. Efter 2(!) Timmar i mobil med honom så åkte jag dit till honom. För han var ledsen.:banghead:

I morse började tjatet om pengar. Sedan har han ringt massor med gånger o varit svartsjuk idag.

Jag har en berg o dalbana med känslor. Lättnad, glädje, sorg, besvikelse, ilska, uppgiven, frustrerad.....

Tack än en gång allihop :heart

Fyhelvete vad bra du är! Egen lägenhet! Håll fast vid den, du klarar det här!
 
Jag vill faktiskt ge dig ett exempel ur mitt eget liv. Min dåvarande bästa väninna var ihop med en helt ok man utåt sett, jag tyckte han var underlig men inget uppseendeväckande. Han slog henne inte fysiskt men kränkte henne, ganska likt det som ditt ex gjorde mot dig. Sedan lämnade hon honom och då började han ringa och ringa och ringa.( Hur han hade tid med allt messade o ringande under arbetstid kan man undra). Min vän orkade inte utan gick tillbaka. Han slog ihjäl henne (han hade aldrig slagit henne innan utan bara hotat). Därför måste du lyssna på oss som varit med om detta, ta stöd och hjälp. Och bagatellisera aldrig hans handlingar.
Så otroligt sorglig:(
 
Tack så mkt för ert stöd. Utan er hade jag inte orkat. Era positiva ord, peppningar, hejjarrop har ekat o gett kraft.:heart

Nu ligger jag här i min säng (jag vet det är tidigt, men trött.) Min första natt i min lgh. Min alldelens egna lgh.

Han fick veta det i förrgår att jag skaffat lgh. I går drack han sig berusad. Efter 2(!) Timmar i mobil med honom så åkte jag dit till honom. För han var ledsen.:banghead:

I morse började tjatet om pengar. Sedan har han ringt massor med gånger o varit svartsjuk idag.

Jag har en berg o dalbana med känslor. Lättnad, glädje, sorg, besvikelse, ilska, uppgiven, frustrerad.....

Tack än en gång allihop :heart

Så otroligt bra du är :love::love::love::love:

Tänk på att det nu kan vara som farligast för dig. Det är när man lämnat som mannen ofta kan bli ännu farligare. Snälla var rädd om dig, ring kvinnojour om råd och kvinnofridslinjen. Tveka inte, vid minsta misstanke om fara så måste du reagera. Det handlar om ditt liv här. Prata med ditt sociala nätverk också om detta så de är uppmärksamma. Var rädd om dig. Och du ska vara stolt över dig själv för att du vågade.


@norrsol snälla, snälla lyssna på @Kattennizze och snälla håll oss uppdaterade :heart
 
Jag vill faktiskt ge dig ett exempel ur mitt eget liv. Min dåvarande bästa väninna var ihop med en helt ok man utåt sett, jag tyckte han var underlig men inget uppseendeväckande. Han slog henne inte fysiskt men kränkte henne, ganska likt det som ditt ex gjorde mot dig. Sedan lämnade hon honom och då började han ringa och ringa och ringa.( Hur han hade tid med allt messade o ringande under arbetstid kan man undra). Min vän orkade inte utan gick tillbaka. Han slog ihjäl henne (han hade aldrig slagit henne innan utan bara hotat). Därför måste du lyssna på oss som varit med om detta, ta stöd och hjälp. Och bagatellisera aldrig hans handlingar.

Åh hjälp.. jag beklagar sorgen :heart :( Vilka onda människor det finns.
 
@norrsol lägg in numrena till socialjouren och polisen som snabbval i din telefon så att du inte behöver leta och tänka om du hamnar i en akut situation.

Har du några vänner som känner till situationen som kan hjälpa dig som stöd och skydd? Jag håller med de som skrev ovan att du inte ska träffa honom ensam och endast på allmänna platser. Blockera honom överallt, svara inte när han söker kontakt. Märker du att det triggar honom så sök skydd. Se till att ditt nätverk vet vem han är. Berätta för andra vad han gör mot dig.
 
Heja!

Kom ihåg att inte ens i ett normalt förhållande har man ansvar över den andras sorg om man gör slut. De.måste hantera den själv. Och i ett sånt fall som ditt (om mitt för länge sedan) så bör man försöka nolla kontakten även om jag vet hur lätt det är att dras in i skiten igen.

Mitt sjuka ex körde in i en brandbil då jag lämnade honom. Tänk så passligt, för jag jobbade på psyk han fick bli intagen på en avdelning där. Där försökte psykiatern erbjuda nätverkssamtal. Som tur är var hans egenvårdare en god vän till mig så hon kunde styra bort såna förslag.

Innan han hittade någon ny att trakassera höll han på ett tag. Hittade på lögner, hotade. Men jag lärde mig till sist att ignorera. Jag läste inte ens hans sms eller email. Sen slutade han. Men det tog två år tror jag.
 
@norrsol jag hoppas verkligen du kan stänga dörren bakom dig och glömma honom för din egen skull, han är inte värd ett skit du är värd så mycket mer än honom. Var rädd om dig och lyssna och ta till dig alla goda råd du får här.

Jag tror du kommer fixa det, finns det en vilja, finns det en väg. Lycka till och var stark. ❤️
 
Bryt kontakten med honom helt.

Det är alltid svårt att vara den som lämnar även i normala förhållanden. För man vill ju inte vara någon som sårar men i det här SKA du inte känna minsta skyldighet eller skuld för att lämna honom. Det är HAN som felat.

Fortsätt vara så stark som du är och bryt all kontakt med honom. Prata inte med honom i telefon och måste ni träffas ta någon med dig och gör det på en offentlig plats.

Du är grym! Hejja dig!
 
Natt 2.

Han skrev frenetiskt idag fm o em. Sedan mot kvällen dör det av.

Det känns konstigt, helt plötsligt kan jag gå på affärer, köpa de jag vill. Planera o fantisera hur jag vill bo. Ta egna beslut.

Märklig känsla.

Fortsättningen får bli en annan tråd. För hur går man vidare som singel när man i stort sett aldrig varit det.

La ut en ny bild av mig själv på fb o insta. Kommer på mig själv med att fundera på orden han brukade säga. "Varför har du lagt ut en bild på dig. Du vinklar kameran bara för att du ska se ännu smalare ut."

Men inga sådana ord kommer egentligen. Bara något som fortfarande ekar inom mig.
 
För hur går man vidare som singel när man i stort sett aldrig varit det.
Det man gör är att ta en dag i taget och lever livet precis som man vill. Så gjorde jag när jag blev singel, det var tufft i början då jag saknade tvåsamheten, men efter ett tag gjorde jag inte längre det och nu känner jag mig fri att göra vad jag vill. Allt har sin tid.

Njut av din frihet och jag hoppas verkligen inte att du svarar när han skriver, till slut kommer han förhoppningsvis tröttna, annars får du blocka honom från att kunna kontakta dig.
Du förtjänar den friheten du har nu och du är grym som har kämpat dig till den, fortsätt i samma anda så kommer det bli kanon. Jag tror på dig.

Stort lycka till med framtiden. :heartheart:heart
 
Natt 2.

Han skrev frenetiskt idag fm o em. Sedan mot kvällen dör det av.

Det känns konstigt, helt plötsligt kan jag gå på affärer, köpa de jag vill. Planera o fantisera hur jag vill bo. Ta egna beslut.

Märklig känsla.

Fortsättningen får bli en annan tråd. För hur går man vidare som singel när man i stort sett aldrig varit det.

La ut en ny bild av mig själv på fb o insta. Kommer på mig själv med att fundera på orden han brukade säga. "Varför har du lagt ut en bild på dig. Du vinklar kameran bara för att du ska se ännu smalare ut."

Men inga sådana ord kommer egentligen. Bara något som fortfarande ekar inom mig.
Så underbart att du lämnat honom! Se nu till att fortsätta hålla dig ifrån honom också, oavsett vad han gör. Bli inte förvånad om han tar kontakt igen, när han tror att allt "lugnat sig". Vad han än säger, kom ihåg vad han gjort och hur du mått av hans agerande. Det är jättebra att ha allt uppskrivet (skriv gärna för dig själv på något tryggt ställe, något ställe där ingen annan än du kan läsa och där du kan skriva av dig om precis allt). Om du någon gång tvekar på om det var rätt att lämna, gå då och läs allt som du har nedskrivet och påminn dig om att inget från din sida varit överreaktioner, att det inte är så det ska vara i en relation osv. Det är aldrig en bra idé att vara med män som honom. Aldrig.
 
Natt 2.

Han skrev frenetiskt idag fm o em. Sedan mot kvällen dör det av.

Det känns konstigt, helt plötsligt kan jag gå på affärer, köpa de jag vill. Planera o fantisera hur jag vill bo. Ta egna beslut.

Märklig känsla.

Fortsättningen får bli en annan tråd. För hur går man vidare som singel när man i stort sett aldrig varit det.

La ut en ny bild av mig själv på fb o insta. Kommer på mig själv med att fundera på orden han brukade säga. "Varför har du lagt ut en bild på dig. Du vinklar kameran bara för att du ska se ännu smalare ut."

Men inga sådana ord kommer egentligen. Bara något som fortfarande ekar inom mig.
Blocka han på din tele med.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp