Bukefalos 28 år!

T

trullslitenmedtuff

Hej.

Har köpt en ponny som kommer om 2 veckor nu, det är en liten tevlid dam på 8 år, som mäst är skogsriden, men kan alla 3 gångarter %& Jobbar mer än gärna i form, men mkt. mer kan hon inte, så jag undrar om ni skulle kunna komma med bra tips på hur jag skall lära upp henne mera, o.b.s har ej tillgång tillpaddock, abra gärde, då paddicksägaren säger att vi kan förstöra deras drännering om vi rider där :S
 
Sv: Ny ponny.

Jag köpte något liknande för några årsen, en ponny som inte kunde mycket mer är gångarterna. Mitt enda tips är att träna för tränare i dressyr. Antingen om du hittar någon bra innom ridavstånd eller om du åker transport till ridbana.
Lycka till!
 
Sv: Ny ponny.

den enda padoken vi kan få låna ligger ca 7 km. från stallet & att åka till ridhus är ignet att tänka på, mina föräldrar har itne tid...
 
Sv: Ny ponny.

du kanske kan hitta nån annan som kan köra :p och nån gång mst dom väl ha tid :p annars så kanske då kan åka på träningläger och sånnadär helgläger som finns typ året runt :D

Ps.Mitt 600 inlägg WIEE :D
 

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 356
Senast: Mabuse
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 870
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 411
Träning Hej! Jag är ny i sadeln och min balans är INTE bra. Jag märker det mest när det gäller trav och att rida lätt, att jag också "håller...
Svar
4
· Visningar
1 128

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Shop to you drop, del 4
  • Uppdateringstråd 29
  • Allergifoder

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Shettistråden del II
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp