Ny provridning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag var det dags för provridning igen. Den andra tjejen som svarade på min annons hade ju två hästar, en äldre läromästare som gått i landslaget och har placeringar i både svår hoppning och svår fälttävlan. Den andra var unghäst under utbildning.

Båda hästarna hade stått i 3 veckor för att ägaren varit utomlands och sen hade den ena haft en hovböld och den andra behövde rätt och slätt nya skor, innan han kunde ridas. Nu var dock båda åtgärdade i fötterna. Ägaren frågade vilken av hästarna jag ville rida. Jag valde den äldre så klart.

Om den förra hästen jag provred kändes som en älg, så kändes denna mer som en giraff. Ägaren berättade glatt att det tagit henne 2 år innan hon hade lärt sig rida honom ordentligt, men att det kanske skulle gå fortare för mig att lära mig rida honom. Haha, vi får se. Det är ju i alla fall ingen häst som går att sitta ner i traven på innan han går i form.

Vi red en runda i skogen och på ett ställe där fanns det en slinga med några backar som vi red några gånger. Sen red vi åt ett annat håll och på hemvägen tog vi lite galopp. Hästen tyckte att Jihoooo, hej vad kul det var! Nåväl, han var trots allt reglerbar, trots det markanta draget under hovarna.

Och giraffhalsen släppte han ju faktiskt ner under ridturen, så kanske gjorde jag något rätt. I morgon ska vi till ridhuset. Då rider jag senioren och ägaren följer med utan häst. Hon skulle visst ge mig lite tips på hur man kan göra när man rider senioren.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 744
Senast: Mia_R
·
  • Artikel
Dagbok Idag kom det upp en bild på fb med min första medryttarhäst jag hade i den här trakten. Han var riktigt välutbildad och en utmaning att...
Svar
0
· Visningar
1 046
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 089
Senast: Pratsch
·
  • Artikel
Dagbok Enda sedan jag började rida för drygt 20 år sedan så har jag längtat efter en egen häst. Men det har alltid saknats något för att...
Svar
0
· Visningar
467
Senast: Strawberry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp