ny sexpartner, fråga om han testat sig??

Sammetsflickan

Trådstartare
Hej! Här kommer ett intimt inlägg. Jag har en ny sexpartner, jag äter p-piller men vi har använt kondom ändå pga risk för sjukdomar. Jag vill köra utan men vill veta om haft oskyddat sex/ om han har testat sig innan. Hur gör ni? Frågar ni bara rätt ut, "har du testat dig?" och när ställer man frågan. Det är ju inte så upphetsande att precis innan vi ska ligga fråga "du förresten har du kollat att du inte har någon könssjukdom?" stämningsdödare. Det är väl om man ska ta upp det vid något annat tillfälle än sex men ush tycker det känns jobbigt att ta upp det ämnet.

Vill bara höra hur ni brukar göra :) :)
 
Sv: ny sexpartner, fråga om han testat sig??

Pratar ni bara med varandra när ni ligger?
Annars är det väl bara att ta upp det om ni ändå bara är med varandra? För annars känns det idiotiskt att köra utan gummi.
"Hej, jag gillar dig och då jag ändå käkar p-piller så känns gummit överflödigt så länge vi båda är friska. När testade du dig senast?"

Typ så.
 
Sv: ny sexpartner, fråga om han testat sig??

Ja, jag frågar rätt ut. I mina ögon visar det på omsorg till både mig och partnern, och det är ingen som har reagerat konstigt på frågan :)
 
Sv: ny sexpartner, fråga om han testat sig??

Jag har också bara frågat rakt ut. KrullTrolls fråga lät gullig och kul :D Ta upp det i samband med att du ska ta ditt p-piller kanske? Om du inte vill säga det mellan lakanen men tycker det känns konstigt att ta upp det helt apropå.

Kolla kanske också att ni ligger oskyddat exklusivt (om ni vill vara det förstås). Inte så smart att börja ligga oskyddat om du eller han samtidigt ligger med någon annan utan kondom (hade inte jag vågat iaf). Samt att ni båda testar/har testat er sedan senaste partnern.
 
Senast ändrad:
Sv: ny sexpartner, fråga om han testat sig??

jag frågar rätt ut. Sen brukar jag säga att antingen är vi exklusiva eller så får han skydda sig med andra tjejer. Skulle en kille säga "nä jag tänker inte testa mig" så hade jag sagt "då behöver vi inte ha sex"
 
Sv: ny sexpartner, fråga om han testat sig??

Jag frågar också bara rätt ut - även om jag kör med kondom.
Finns ju ett par sjukdommar som smittar även med gummi då det kan sitta på andra ställen, tex herpes.
 
Sv: ny sexpartner, fråga om han testat sig??

"har du testat dig, det vore skönare att köra utan kondom"


lätt! :D
 
Sv: ny sexpartner, fråga om han testat sig??

Nämen efter att man legat kan man ju prata om allt typ! Säg bara "duu, har du testat dig eller? vore skönt att slippa kondomen nästa gång :)"

För min del sa jag bara att det vore skönt att slippa testa sig efter varje gång (vi körde oskyddat från början) och att det kanske vore en idé att vi använder kondom med andra så vi slipper med varandra. Då sa han att han var testad och ren och fin och att han bara låg med mig. Problemo solved!
 

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
10
· Visningar
563
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Jag ska plocka ur min hormonspiral (Mirena) på måndag. Jag har varit som ett åskmoln sen någon vecka efter att den sattes in...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 574
Senast: ExtraW
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 678
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 747
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp