Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Ny stallbyggnad.

S

Stoppard

Jag vet inte om detta är rätt forum, men vill ha lite feed-back innan vi sätter igång att bygga.
Vi ska ha ett stall med tre boxar, varav den ena ska vara förvaringsplats för foder, skottkärra m.m. Vi kan dock inte enas om den ska vara närmst dörren eller längst bort från dörren. Vilket hade ni valt? Har ni några andra tips vad man ska tänka på när man ändå bygger.

Sv: Ny stallbyggnad.

Min erfarenhet är att man ska bygga för fler hästar än man tror att man kommer ha. Annars står man där tillslut med hästar lite här och där och måste bygga om igen. :p

SaraXX

L

linda746

Sv: Ny stallbyggnad.

Jag byggde nytt stall föra året. Behåll tre boxar och lägg till en spolspilta längst in där du kan ha Skottkärra med mera. Man skall inte vara för snål när man bygger. Det är dyrare att bygga ut om man behöver mer plats längre fram.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5536 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
31
· Visningar
4 154
Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 724
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har alltid trott att livet aldrig står stilla, att det alltid rör på sig varesig man vill det eller ej. Men nu verkar mitt liv ha...
Svar
13
· Visningar
1 115
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
2 940

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kai Ken
  • Valp 2021

Hästrelaterat

Omröstningar