Ny symaskin

sassiball

Trådstartare
Jag syr lite grann då och då, inget avancerat men lite schabrak, kläder mm.

Jag har en gammal husqvarna som jag lånat av farsan men den krånglar en hel del och jag begriper mig inte på den.

Sen har jag en ännu äldre Singer 467 som jag begriper mig ännu mindre på, har bara sytt lite grann men tråden är alldeles för lös och jag vet inte hur man spänner den.

Nu funderar jag på att lämna tillbaka den jag lånat och istället köpa en ny. Problemet med de gamla jag har är att det är svårt att hitta instruktioner och dessutom så jag som är nybörjare skulle behöva en genomgång av någon som kan symaskiner så jag vet hur den fungerar.

Så till frågan om vad jag ska titta på.. jag vill inte beställa från nätet tror jag utan jag behöver nog den personliga kontakten när det krånglar.

Någon som har något tips om vad jag ska titta på för symaskin?
Är det någon ide att lämna in Singern till reparation/genomgång?
 
Sv: Ny symaskin

Gå till en symaskinsbutik, och se om dom har några begagnade :) Då är dom med all säkerhet fått en sevice och ska fungera, samt att dom bör vara duktiga på att visa dom grundläggande grejerna. Eller om du hittar en ny hos symaskinsbutiken, då borde dom verkligen kunna visa hur den funkar, och be att få prova den i butiken. Man ska passa med sin maskin med :)
 
Sv: Ny symaskin

Nu har jag lärt mig massor, tack ska du ha :D

Nu kan jag både trä symaskinen, spola upp tråd på rulle, spänna antingen övertråd eller undertråd och lite till ;)

Singern är ju kanonbra! Läste att 477 :s manual var från 1961, undrar då när min maskin som heter 467 är tillverkad.
 

Liknande trådar

Fritid Jag la vantarna på några gamla symaskiner för ett tag sedan, i någon slags vilseledd förhoppning om att jag skulle kanske möjligen på...
83 84 85
Svar
1 689
· Visningar
100 044
Senast: Buck
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 060
Senast: Magiana
·
Äldre Sonen + kompis var ute och körde moppe. Kompis lånar sonens moppe och kör en sväng. Sonen vill då låna kompisens moppe men får inte...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
9 510
Senast: Girasol
·
Anläggning Min sambo kom hem igår och frågade mig: "Vill du ha en ny mobil eller en sadelkammare i stallet?" :rofl: Självklart valde jag...
Svar
14
· Visningar
3 748
Senast: spinxx
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp