Ny teckningstråd :)

zabby

Trådstartare
Har för mig att här funnits en teckningstråd men kan inte hitta den. Såg inget i reglerna mot teckningstrådar så jag vågar mig på att skapa en ny, ifall den gamla helt enkelt blivit för gammal och tagits bort :)

Detta är alltså en tråd för att lägga in era häst teckningar, målningar och annan konst (skulpturer eller brodyr kanske?) med hästmotiv :)

Visa vad ni har och kommentera gärna, men kom ihåg att kritik bör vara konstruktiv (kan ni inte ge tips på hur det kan förbättras så är det bättre att inte säga något alls ;) Så ''nosen kunde varit lite kortare'' är mycket mer hjälpsamt än ''den ser fel ut'')

Var snälla och citera inte med alla bilderna, det räcker att varje bild syns en gång i tråden! :) Bara svara personen så blir det bra, väljer ni att svara det inlägg ni kommenterar på är det enkelt att klicka sig tillbaka till bilderna ni syftat på :)

--------

Jag börjar väl med att lägga in den bilden jag tänkt visa och som är anledningen till att jag sökte den gamla teckningstråden.. :)

Jag har hittat en ny leksak - torrpastell kritor. Detta är den andra bilden jag gjort med dem, gillar verkligen hur man kan få färgerna att blandas och smälta in och hur väl de täcker både pappret och varandra. Kan inte för mitt liv komma på varför jag avskydde torrpastell på bildlektionerna för 10 år sedan, eller varför det aldrig blev något ens halvlyckat resultat.. x) Men nu älskar jag dem! Fast man blir ju kladdig :)

Har fotat den så väl som jag ka men önskar nästan att jag kunde tryckt fast den riktiga bilden i inlägget istället.. nåja :)
Proportionerna är lite "fel" med stora ögon, liten nos osv, försökte få ett lite sagolikt intryck :)

Ska sluta rabbla, här är bilden iaf! Visa nu era verk också! :D

xfgBNGH.jpg
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Kul tråd. Älskar själv att måla men gillar bäst akryl och akvarell, har dock inte haft tid att måla på flera år men någon gång igen så...
Som du skrev är propotionerna inte riktigt realistiska men du är ju en oerhört duktig konstnär, en fröjd att se bilder gjorda av folk som vet vad de gör.
En sak jag kan tycka visar tydligt att bilden är meningen ska vara lite "sagolik" är om man överdriver behåringen ganska mycket, i ditt fall manen. Då kommer man ifrån intrycket att konstnären är fel i propotionerna utan att behöva förklara sig.
Själv tycker jag målningar med lite "snea" propotioner är betydligt mer intressanta och målar ofta så själv, mer extrema.
Men superfin bild :)
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Tack :)
Du får ju börja igen och lägga upp dina bilder! ;)

Jag vågade inte göra mer man, var inte alls säker på att ag skulle lyckas få den ens halvbra.. xD
 
Sv: Ny teckningstråd :)

WOW var är du bra på att teckne! :eek:
Har inte någon nya teckningar på min dator, men du kan se en gåmmal en som jag tecknade tillbaks i 2007.

272738_l.jpg
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Men du den där var ju perfekt! Vart har du lärt dig att rita så bra? Använde du någon bild som du ritade av eller "freestylade" du?
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Den är jättefin! Tycker också det är kul o måla med sånna kritor, speciellt på svart papper :)

jag har 2 gamla målningar i blyerts
32836585.jpg


32836586.jpg
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Sjukt fina hästar och hundar :love:
Har precis provat på att rita salukis, men känner verkligen att jag ligger i lä här :p
Jätteduktig!!
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Tror att jag redan visat dessa på buke, målar ju inte så mycket realistiska hästar längre :o

Majka, polskt halvblod (snett uppifrån), 2006:
polish_half_blood_mare_by_annanicola-d4ap9hk.jpg


Arabhingst, 2009:
stallion_by_annanicola-d4a3c8n.jpg


Nu blir det mer sånt här som jag sitter och skissar på (i hästväg) när det är tex föreläsning, lite mer fritt, lite mer lek, lite roligare att göra:
stolen_skin__sharpened_teeth_by_annanicola-d4j3roh.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Ny teckningstråd :)

de två översta var bra, men den sista är verkligen magnifik! Den har du gjort så himla bra!
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Wow! Superfin! Dock hade jag gjort ansiktet lite längre! Nu ser ansiktet lite kort ut och omfånget runt mulen lite smalt, men det skulle nog se bättre ut med längre ansikte.
Annars är den verkligen superfin!:love:
 
Sv: Ny teckningstråd :)

åh herregud vilka teckningar!:love::love:!!!!!


Josefiine: Fina teckningar! Hittar ingenting som jag inte ogillar:)
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Verkligen kanonfina!! :bow:

Jag ahr bara gamla bilder på datorn, men kan dela med mig iaf :) De flesta är gjorda när jag var 11-15 år gammal :)

fight_182086770.jpg


vr_182086944.jpg


summer_182087035.jpg


hst_182087227.jpg


hopphst_182087483.jpg
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Men du den där var ju perfekt! Vart har du lärt dig att rita så bra? Använde du någon bild som du ritade av eller "freestylade" du?

Den är ritad utan referens :)
Jag har ritat hela mitt liv, så det är väl övningen som ger kunskapen :)


WoW! Me like!!!
(du råkar inte ta beställningar) ;)

Tack :)
(Sånt får du inte fråga i tråden, ta det via PM ;) )

Wow! Superfin! Dock hade jag gjort ansiktet lite längre! Nu ser ansiktet lite kort ut och omfånget runt mulen lite smalt, men det skulle nog se bättre ut med längre ansikte.
Annars är den verkligen superfin!:love:

Tack! :)
Jo, både mule och öron är lite små, och ögonen för stora :) Lite lek med proportioner. Tack för tipsen :)
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Trevliga bilder, inte så mycket linjer, men de som finns där visar ändå det som behövs :) Bra jobbat!
 
Sv: Ny teckningstråd :)

De har jag sett i ett annat fotrum! Snygga människobilder där också :) Du är duktig!
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Gillar verkligen akvareller (eller ser jag fel?) kanske för att det är ett medium jag inte själv behärskar :) Mycket vackra!
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Mycket liv och fantasi :) Har du slutat teckna eller varför har du inte nyare också? (Tycker att det är kul att jämföra utvecklingen)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 187
Senast: Cilva
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 859
Senast: NotlikeI
·
Hästvård Hejsan, Kommer med stor sannolikhet att kunna köpa min första häst ganska snart, och allteftersom det stundande köpet blir alltmer...
Svar
7
· Visningar
1 575
Senast: Reville
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 707
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp