Ny tilltro till hästmänniskor

Capel

Trådstartare
Jag har väl som alla andra blivit "luttrad" av olika typer av hästmänniskor :angel:

Men nu ska jag berätta om en solskenshistoria :)

Jag behövde få fatt på en mindre sällskapsponny och satte ut annons.. Gissa om jag fick förslag på att hyra/köpa/leasa allt från skadade tävlingshästar som skulle stå i sjukhage x-antal månader med tillhörande minutiös igångsättning (av mig) till hingstar som "var jättesnälla" så länge som de fick gå i en egen hage osv osv...

Ett av mailen kom från en person som sade sig ha ett mindre russ att låna ut men att ponnyn var "till åren" kommen. När jag frågade om exakt ålder var ponnyn 29 år men i gott skick och jag fick även bilder.

Nåväl, det bestämdes att jag skulle hämta ponnyn som stod en bra bit från mig. Jag totade ihop ett kontrakt där vi kom överens om att ägaren skulle betala eventuell veterinär (vaccination samt tandkoll osv) för ponnyn när den stod hos mig.

Jag tänkte i mitt stilla sinne att nu kommer jag väl att bli stående med denna ponny och kommer inte se "röken" av varken pengar eller ägare. Detta efter att ha läst alla skräckhistorier om folk som dumpar hästar till höger och vänster och därefter försvinner från jordens yta.

Nåväl, jag hämtade ponnyn och det visade sig vara en lyckoträff! 🥰

Supertrevlig ponny, trivs fint hos oss, supertrevligt temperament och väluppfostrad. Känns inte alls "gammal" och eftersom det är ett russ så jag hoppas få ha honom i många år framöver 😍Ägaren har dessutom betalat varenda faktura som avsett vaccination och tandkoll på den lilla ponnyn! Jag skickar bilder och ger uppdateringar med jämna mellanrum.

Jag har börjat få tillbaka tron på hästmänniskor 🙂
 
Jag har n väldigt trevlig höleverantör. När jag har konstiga frågor svarar hon så pedagogiskt. Tider fungerar smidigt.
 
Jag har väl som alla andra blivit "luttrad" av olika typer av hästmänniskor :angel:

Men nu ska jag berätta om en solskenshistoria :)

Jag behövde få fatt på en mindre sällskapsponny och satte ut annons.. Gissa om jag fick förslag på att hyra/köpa/leasa allt från skadade tävlingshästar som skulle stå i sjukhage x-antal månader med tillhörande minutiös igångsättning (av mig) till hingstar som "var jättesnälla" så länge som de fick gå i en egen hage osv osv...

Ett av mailen kom från en person som sade sig ha ett mindre russ att låna ut men att ponnyn var "till åren" kommen. När jag frågade om exakt ålder var ponnyn 29 år men i gott skick och jag fick även bilder.

Nåväl, det bestämdes att jag skulle hämta ponnyn som stod en bra bit från mig. Jag totade ihop ett kontrakt där vi kom överens om att ägaren skulle betala eventuell veterinär (vaccination samt tandkoll osv) för ponnyn när den stod hos mig.

Jag tänkte i mitt stilla sinne att nu kommer jag väl att bli stående med denna ponny och kommer inte se "röken" av varken pengar eller ägare. Detta efter att ha läst alla skräckhistorier om folk som dumpar hästar till höger och vänster och därefter försvinner från jordens yta.

Nåväl, jag hämtade ponnyn och det visade sig vara en lyckoträff! 🥰

Supertrevlig ponny, trivs fint hos oss, supertrevligt temperament och väluppfostrad. Känns inte alls "gammal" och eftersom det är ett russ så jag hoppas få ha honom i många år framöver 😍Ägaren har dessutom betalat varenda faktura som avsett vaccination och tandkoll på den lilla ponnyn! Jag skickar bilder och ger uppdateringar med jämna mellanrum.

Jag har börjat få tillbaka tron på hästmänniskor 🙂


Å vad kul att höra!

Efter att själv tappat all tilltro till hästmänniskor så sent som i somras ( med goda skäl). Så har även jag fått förnyat förtroende.

Satte även jag in annons om sällskapshäst, och hade tidigare haft jättesvårt att hitta, så var duktigt nervös. Men fick flera svar ( den ena konstigare än den andra), och ett om en tioårig travare i närheten. Snäll, men pensionerad utan skador då även tränaren skulle gå i pension.
Vi hälsade på och hästen är URMYSIG! Tränaren med, och vi blev goda vänner direkt.

Vi lånade hem hästen veckan efter, och hon kom och hälsade på ytterligare en vecka efter och vi skrev papper. Hennes enda krav utöver ett gott hem var att vi skrev över hästen på mig.
Vi fortsätter att skicka lite uppdateringar om hästen, och delar tips om trädgård osv.
Hästarna trivs alldeles ypperligt tillsammans, och den nya har blivit den kloka ledaren jag hoppades på till min lilla fyraåring.

Vi fick både en häst och en ny kompis! 😊
 

Liknande trådar

Utrustning Nu, äntligen, har jag begåvats med ett släp, så jag kan röra mig mer fritt med familjens ponny! Jag har funderat på detta i ca två...
Svar
15
· Visningar
1 973
Senast: Fredag
·
Hästhantering Jag och en vän tog hem två ponnyer några veckor i somras av flera olika anledninga. Ponnyn som min kompis red var en maxad d-ponny, sex...
Svar
1
· Visningar
2 443
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 291
A
Hästmänniskan Måste bara skriva av mej lite för jag är förbannad. I början av sommaren, så frågar en "kompis" till mej, om hennes häst får stå i vårt...
Svar
4
· Visningar
2 294
Senast: Allobosia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp