Ny trend. Betala för att få en dejt

Tranan

Trådstartare
Efter att jag började häromdagen med dejting appar igen så märket jag att jag fick mer matcher än vad är brukligt för mig.
Men nästan alla begär pengar i förskott för att gå på dejt.
Inte en chans att jag betalar för en dejt. det finns ett annat ord för det.
Är detta något som bara jag har upplevt eller är det en trend?
 
Efter att jag började häromdagen med dejting appar igen så märket jag att jag fick mer matcher än vad är brukligt för mig.
Men nästan alla begär pengar i förskott för att gå på dejt.
Inte en chans att jag betalar för en dejt. det finns ett annat ord för det.
Är detta något som bara jag har upplevt eller är det en trend?
Håller med @MiniLi , låter som eskortservice.

Du kanske ska se över vilka du likear? Jag tror att risken är liten om du matchar med ”vanliga” medelålders personer med jobb, barn och intressen.
 
Håller med @MiniLi , låter som eskortservice.

Du kanske ska se över vilka du likear? Jag tror att risken är liten om du matchar med ”vanliga” medelålders personer med jobb, barn och intressen.
det verkar vara att det är organiserat, för att jag håller mig till "realistiska" matchningar. men normalt är att de inte kan koma om de inte får 500 kr för taxi eller liknade. Men jag söker helt vanliga personer.
 
det verkar vara att det är organiserat, för att jag håller mig till "realistiska" matchningar. men normalt är att de inte kan koma om de inte får 500 kr för taxi eller liknade. Men jag söker helt vanliga personer.
Det är alltså helt vanliga typ 40-45-åringar med presentationer av typen ”norrlänning bosatt i Stockholm, jobbar på kommunen, gillar kaffe, kallbad och Friskis och Svettis. Två barn vv. ” ??

det låter märkligt!
 
Det där är väl rätt vanligt på dejtingappar? Massvis med fuskkonton som är ute efter att lura folk på pengar. Inte sällan är det botar som swipar på i stort sett varenda man, särskilt inom ett visst åldersspann (tänk stereotyper om ensamma män som är villiga att göra vad som helst för en kvinna de finner attraktiv). Alltid är det ju någon som går på det.

Jag håller med ovanstående, anmäl profilerna när de dyker upp. Jag kan inte tänka mig att det är det minsta okej enligt reglerna, men spamkonton har tyvärr tendensen att poppa upp om och om igen även efter banning. Inte sällan med exakt samma bilder "lånade" från Google eller liknande...
 
Det är alltså helt vanliga typ 40-45-åringar med presentationer av typen ”norrlänning bosatt i Stockholm, jobbar på kommunen, gillar kaffe, kallbad och Friskis och Svettis. Två barn vv. ” ??

det låter märkligt!
Japp, de säger att de bor i Bromma typ och behöver pengar till taxin för att komma till Abrahamsberg (800m). men mer 40 till 55 åringar.
 
Men herregud man kan väl åka kommunalt! Låter sjukt märkligt att du får upp så mycket sådant. Hur har de verkat sen då när ni väl har träffats?
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 904
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 360
Senast: Grazing
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 914
Senast: kolblakkur
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 542
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp