lynxlady

Trådstartare
Jag vill ha namnförslag till min nya tupp! Det står helt still, jag kommer inte på nåt!:o So, hit me!


26030185.jpg
 
Sv: Ny tupp!

Jag vill ha namnförslag till min nya tupp! Det står helt still, jag kommer inte på nåt!:o So, hit me!


26030185.jpg

Han ser ut som en Kochin-Klabbe eller Kochin-Klas. Sen brukar det funka med efternamn också. Jansson, Karlsson, Pettersson (det hette ett helt gäng av mina tuppar för ett tag sen), Nilsson mm.
Har du köpt in honom så namnge efter förra ägaren.
 
Sv: Ny tupp!

Han ser ut som en Kochin-Klabbe eller Kochin-Klas. Sen brukar det funka med efternamn också. Jansson, Karlsson, Pettersson (det hette ett helt gäng av mina tuppar för ett tag sen), Nilsson mm.
Har du köpt in honom så namnge efter förra ägaren.

Ja, efternamns namn är ju klockrena! Då blir det liksom lite löjtnant eller major över det hela :D
 
Sv: Ny tupp!

Svarar alla


Ja, Harry var helt klart en hit. Konrad var inte helt fel heller:rofl:

Efternamn är jag inte så förtjust i dock, men lät kul.:D
 
Sv: Ny tupp!

Haha.. Klockrent..



Seriöst, jag tror det blir Harry faktiskt. Jag ska möta honom "live" kl 8 så vi får se vad han känns som.:D
 
Sv: Ny tupp!

Får jag beeeee att stämma upp
en liten viiiisa om en tupp
Han var gammal o utstliten
Impotent o väderbiten...


Cornelius eller kanske bara Vreijsviik(stavning?)?
 
Sv: Ny tupp!

Mina tuppar genom åren har hetat:
Hermansson (första tuppen)
Goliat (stor tupp)
Gollum (liten och utstött :P)
Kompis (ovanligt social och gullig)
Robert
Scout (gillade att rymma över till grannen eller utforska skogen)
Herbert
Hubert
Herman
Human (alla dessa var bröder eller liknade varandra, samt söner till hermansson)

Nuvarande tuppen heter Jocke :D
 
Sv: Ny tupp!

Ta något namn från din favvo film ! :idea: t.ex. Aragon, Jack Sparrow osv. :D
 
Sv: Ny tupp!

Okay folket, nu har vi en ny aspekt. Han har nu kommit så jag sett honom "live", och ja, han är ENORM jämfört med mina små höns..:rofl: Stor och klumpig och dumpar när han går!
"Sasquatch" föll mig in, men lite för krångligt.

Monsternamn?:D
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Idag kommer jag bli ut skriven eller jsg är iallafall ganska så säker på det för det är planen. Så väntar på läkaren nu. Så ja från idag...
2
Svar
22
· Visningar
1 362
Senast: tuaphua
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag så släppte Ed Sheeran ett nytt album. Och som ni kanske vet så älskar jag hans musik ❤️ Och jag har iprincip inte sovit nånting...
Svar
5
· Visningar
643
Fritid Ruvar litet på att cykla på Själland ett par dagar i sommar. Förra sommaren var jag på norra delen av ön, nu funderar jag på södra delen...
Svar
0
· Visningar
314
Senast: Snubbelfot
·
Fritid Hej, Jag vill boka hotell, men kommer att ha en ny adress när vi kommer och ska bo där. Men jag är skriven på min gamla adress en vecka...
Svar
2
· Visningar
697

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp