Bukefalos 28 år!

Ny Tysklandsrapport.

Cyllene

Trådstartare
Med resultaten från Verden och lite annat svammel... :)

Dagen i Verden (fredagen med visning vid hand plus löshoppning) vad grymt roande. Jag kunde suttit där hur länge som helst! Tyvärr hade jag med mig ett gäng icke så intresserade så jag fick inte vara kvar hela dagen... :cry:

Resultatet för "våran del" innebar två nya hingstar till stallet! :bump:

Florestan - Donnerhall - Aarking**- Bolero och Rubin-Royal - Glorieux - Sidney. Båda inköpta av Leatherdales i samarbete med veterinären som ägde Rubiano e Rotspon.

Highness fick 3 av 4 visade avkommor godkända!! :bump: De tre var riktigt fina och alla var nöjda med det resultatet!

För övrigt så sammanfattar jag lite kort nu. Har en jäkla massa film och bilder att redigera så jag kan komplettera lite senare.

Flera helbröder till godkända hingstar visades. Bland annat en bror till Beerbaums Goldfever e Grosso Z, en bror till Celles El Bundy e Escudo och en bror till "vår" Saint Amour e Stakkato.

De som kom in först och som imponerade nåtgot enormt på mig var Florestan-avkommorna. Mycket snygga, superba gångarter och riktigt bra hoppteknik. Inte dåliga bakben alls!

Avkomorna till For Pleasure imponerade inte särskilt mycket. Tråkig typ, inga vettiga gångarter men hoppade väl. Även där riktigt bra bakben på en del.

Av Highness avkommor så var de lite olika. Den uppfödd av Gestut Lewitz e Sandro Hit var väldigt ädel och lite lång i ryggen. De två fuxarna var lite mer kompakta och lika sin far i kroppen. Alla hade grym trav med mycket tryck i bakbenen. De hoppade faktiskt också rätt bra!

Hohensteinavkommorna var rätt lika HH's. Hoppade hyfsat bra och väldigt rörliga.

Londonderrys avkomomor var superfina. Dock tycker jag det är lite trist att de alla är fuxar med bläs. Men att det är bra hästar går inte att komma ifrån!

Bästa hopphingsten i mina ögon var en brun snygging med långa ben, lätt krupp, bra typ och som hoppade hus. Stammen var Quidams Rubin - Voltaire - Ramiro. Såklart den kan hoppa med den stammen! Den var grym!

Lauries avkommor missade jag. :o Intalade mig att jag var tvungen att ta en paus nån gång och äta och det fick bli då. Men de var uppenbarligen lika bra som de brukar vara.

Sunlight ** presenterade två mycket snygga avkommor som var lätta och rörde sig mycket trevligt. Tror båda blev godkända. (Har inte katalogen med mina anteckningar här.)

Rotspon-avkommorna fina, även de flesta där kunde hoppa.

Rubin-Royal är i mina ögon superintressant. Kanonfina vackra avkommor av bra typ. Även flera av dem hoppade ok.

En avkomma till Sandro Hit var HELT fantastisk. Mödernet samma som Fidermark om jag inte minns helt fel. Återkommer med mer info om den. Ingen brist på bakbensaktivitet där inte...

Sen kom Stakkato/Stolzenberg/Satisfaction-avkommorna! :love: Jag trodde den första skulle försöka slå knut på sig själv i luften!!! Tyvärr är de inte så snygga allihop. Flera med stora huvuden, lite korta kroppar och lite mycket svankrygg. Men de rörde sig inte illa. De flesta av dem blev godkända och hela hallen dundrade av applåder efter vissa av sprången. Ska försöka lägga ut film på nån av dem senare. Den som är bror till Saint Amour blev godkänd men stannade rätt mycket. Men tekniken var det inget fel på, och särskilt liten var den inte heller! Fin hingst.

Något som fascinerade mig mycket är att så många av dressyrhingstarna hoppar så pass bra! Inga kråkhopp där inte!

Måste åka och ta in blöta hästar. Återkommer med lite mer svammel senare. Kanske kan få in lite bilder o film på datorn då också. Många är värda att se!

/C

(Som som vanligt bara skriver egna helt subjektiva åsikter...)

PS. Vet antagligen en mycket bra tysk hingst (äldre) som är till salu. Någon som vill sponsra? Isåfall kan ni pm:a! ;)
 
Sv: Ny Tysklandsrapport.

För att förklara för de som jag inte "känner" så är det inte jag personligen som köpt hingstarna, utan de ska stå på station i Tyskland där jag jobbar. Så slipper vi missförstånd. Jag är inte god för de 500 000 Euro som de kostade tillsammans.

Tyvärr...
 
Sv: Ny Tysklandsrapport.

Alltid lika roligt att läsa dina rapporter. Jag får nog åka ner nästa år och kolla läget. Du kan få vara guide! :bow:
 
Sv: Ny Tysklandsrapport.

Ser verkligen fram mot bilder och filmer! Jättekul att läsa dina rapporter! :)
 
Sv: Ny Tysklandsrapport.

Tackar oxå för rapporten. Önskar jag kunde varit där.
Skulle gärna sett bla Florestan hästarna.
 
Sv: Ny Tysklandsrapport.

:o Jag läste fel! Jag läste ny tysklandsimport, så jag tänkte: -Nu har hon hittat något riktigt godis! :D

Spännande, jag ser fram emot bilder och filmer. S-killarna skulle vara speciellt kul!

mvh
 
Sv: Ny Tysklandsrapport.

Om det vore så väl! :D

Det är Falsterbo som nog ska säljas. Kan vi fixa 20 personer som lägger 100 000 var? Eller 200 personer som lägger 10 000 var kanske blir bättre! ;)

Synd att man inte har de möjligheterna. Tror det är en hingst som skulle göra gott här. Dessutom sån riktig dubbeltalang så han borde få ston...
 
Sv: Ny Tysklandsrapport.

Tack för rapporten alltid lika kul. Ser också fram emot bilder och filmer.
 
Sv: Ny Tysklandsrapport.

Här är lite bilder på Highness. Meningen var att jag skulle försöka fota så att jag kan göra ett fint julkort. Tyvärr var vädret lite busiigt så det regnade och sen fick vi 2 min sol. Ut och fota snabbt som attan...

Första bilden när vi fortfarande är rena.



Lite dåliga bilder från ridhuset. "Have in mind" att jag är amatörhoppryttare och att jag inte har i en dressyrsadel att göra egentligen. :crazy:

http://pets.webshots.com/photo/2712263310075168405ogepAm

http://pets.webshots.com/photo/2490955720075168405IkDmQu

Sen tyckte jag han kunde få komma ut i solen lite. De kommer ju inte utanför ridhuset särskilt ofta under den här säsongen. Hade tänkt att bara skritta runt lite. Men om ni kollar lindorna så kan jag lika gärna erkänna att vi busade lite galopp i skiten! :)

 
Sv: Ny Tysklandsrapport.

Om det vore så väl! :D

Det är Falsterbo som nog ska säljas. Kan vi fixa 20 personer som lägger 100 000 var? Eller 200 personer som lägger 10 000 var kanske blir bättre! ;)

Synd att man inte har de möjligheterna. Tror det är en hingst som skulle göra gott här. Dessutom sån riktig dubbeltalang så han borde få ston...

Åhhh, han som är min absoluta favorit på din hemsida :love: Spelar på lotto ikväll :o :p
 
Sv: Ny Tysklandsrapport.

Det kan han garanterat! Ska lägga ut löshoppningsfilmerna på de tre av hans avkommor som blev godkända!

Dessutom fick han bra poäng på hoppningen på sitt 70-dagarstest! :)
 
Sv: Ny Tysklandsrapport.

Oh, den hästen....! :)

Äsch, du ser ut att rida jättefint tycker jag. Fast jag förstår vad du menar, om jag får välja hopp eller dressyrsadel är det ingen tvekan om vilket jag väljer :angel:. Superfina kort också, förresten. Särskilt det första.
 
Sv: Ny Tysklandsrapport.

Skulle du tycka att ni börjar få trång i stallet där du jobbar så får du heeemskt gärna skicka över ngn snygging till mig :angel:
 

Liknande trådar

Avel Första gången jag postar något på Buke på väldigt länge, så jag hoppas att denna frågan hamnat rätt nu. Annars får någon moderator gärna...
Svar
5
· Visningar
1 395
Senast: EoG
·
Avel Jag går lite i valet och kvalet att låta betäcka mitt ena sto, hon är ute på annons då jag är gravid men jag är ganska sugen på att ta...
Svar
11
· Visningar
2 312
Senast: Mabuse
·
Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 564
Senast: Jealle
·
Avel Två veckor till årets första treårstest, så nu drar jag igång denna tråden igen! :) Här diskuterar vi alltså de hingstar som godkändes...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
10 566
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp