Bukefalos 28 år!

A

Agraff

Måste bara berätta om vår nya valp som vi hämtade igår, en alldeles underbar, bedårande, och fantastisk labbe-valp på åtta små veckor med färgen gul / vit! Jag hade glömt hur underbart sööööta valpar är, och aktiva...Gud vad jag är lycklig! :love:
 
Åååhh

Din stackare. Torka kiss. Bitande små tänder. Skall ständigt ut och kan inte vara ensam längre stunder. Min yngre Labradortik närmar sig snart året och det är såååå sköööönt! Jag bara längtar tills hon är två år eller nått.

Just nu är hon pest och pina. Mer spring i benen än hon har hjärna. Hon vill bara leka och busa och har outtömligt med energi. Hon vill fram till alla människor och alla hundar och skall leka och busa med allt hon hittar ute.

Nu har vi varit ute 1 h och hundarna har kutat som attan uppe på backen så nu ligger de rätt så nöjda och blöta här vid mina fötter. Men snart är det full fart igen för snart är det ju middag och det är det bästa som finns, oh sen skall vi ut igen och det är ju också det bästa som finns och sen skall vi träna och det är ju verkligen också det bästa som finns. Det finns mycket att glädjas åt när man är i den här åldern!
 
grattis.
men jag är inte ett dugg avvundsjuk,med att springa ut så fort man bara kan flera gånger om dagen ge ofta mat,träna uppfostra.....men jag är enig,valpar endå är fantastiska
 
Re: Åååhh

Ja, jag vet...Men jag är bara så lycklig just nu! Och dessutom har jag gudskelov en man att skicka ut med hunden också! Vad tränar du med dina labbar? Den här lilla nya ska jag ställa ut, men den 4-åringen tränar jag viltspår med, kul.
 
Re: Åååhh

Ja vi tränar (å går på prov) apportering, viltspår, bruksspår och så tävlar vi lydnad. Några vänstervarv har vi också gjort och fått ett Cert. Men det är väl inte hetaste intresset direkt...
 
Åh, nu blir jag lite avis! Vi får inte vår valp för ens om tre veckor (de fyller 5 veckor idag...) och jag längtar massor! Vår är i och för sig en golden, men den är ju gul... ;)

Du har inte funderat på att träna apportering med din?
/ Digge
 
Re: Åååhh

dessa snuffiga pluttiga valpar! vad gör det att det är en massa jobb när de är såååå söta? :love: :love: :love:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 947
Senast: Görel
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 884
Senast: Dopy
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 980
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 479
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp