Bukefalos 25 år!

Nya A2-vaccinet

Gammeln

Trådstartare
Idag var vet här och vaccinerade hästarna. Jag fick då tillfälle att prova ProteqFlu, ett vaccin innehållande levande virus av en amerikansk och en europeisk stam. Få se om dom nu får A2 om några dagar :crazy:. Nån mer som har provat detta?

L

loch

Hej på dig.
Detta vaccin kan ej föröka sig i hästkroppen.
Bästa hästinfluensavaccinet på marknaden i dag, tycker jag.

Det låter ju väldigt bra men det på den tiden revolutionerande iscomvaccinet iscovac var ju inte så bra när det kom till kritan. Intessant teknik förresten, man har tagit ett koppvirus från kanariefågel o kopplat på antigen från hästinfluesavirus o på det sättet fått ett levande vaccin som inte förökar sig i hästen.
PL

Gammeln

Trådstartare
Nån nisse är jag INTE :mad:......... ;) Jag har alltid vaccinerat eftersom hästarna inte blir lika sjuka. De blir lindrigt sjuka och inte värre än en vanlig förskylning.

Liknande trådar

Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
1 425
Kropp&Själ Hej! Nu har jag fått tid för en Koloskopi den 8/6, första gången för mig då jag tidigare bara gjort rektoskopi och en sigmoideskopi där...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 436
Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
1 673
  • Artikel
Dagbok Jag fyllde år i veckan. Jag tycker inte sånt är viktigt alls och har aldrig varit road av nåt firande. Men inte en enda vän hörde av...
Svar
15
· Visningar
1 936

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sommarföräldrar 2021
  • Vinterföräldrar 21/22
  • Vill bara skriva lite

Hund, Katt, Andra Djur

• Banta katt
  • Valp i trots/slyngelåldern