Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Nya bett med stela leder

monster1

Trådstartare
Det har kommit nya bett fråne pessoa som ahr stela leder vilket skall göra att man inte kan böja upp dem i hästens gom.
Det jag undrar är om någon provat dem och vad ni tyckt...

M

meep_ask

fattar inte alltså.. borde ju bli ett rakt bett då.. eller? afttar inte hur bettet ser ut..

F

fio

som ett vanligt bett men det går inte att leda "uppåt" utan bara nedåt, alltså du kan inte fälla i hop bettet. Om du fattar :confused:

Har aldrig provat det men förstår egentligen inte skillnaden mellan det och ett rakt tränsbett :confused:

monster1

Trådstartare
Tanken är väll att man inte skall kunna peta hästen i gommen. Iden är ju god men jag tyckte att de verkade för stela när jag tittade på dem. Som du sa det blir ju som ett rakt bett.
Men det vore ju intressant att höra av någon som provat om det är någon skillnad.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6473 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Utrustning Långt inlägg! Vår ponny är rätt känslig i munnen. När vi köpte henne i februari förra året så kollades hon och åtgärdades i munnen av...
2
Svar
31
· Visningar
1 276
Hästvård Första sommaren med nya hästen har gått och jag kan konstatera att hon är bettkänslig. Hon får stora bulor/svullnader och sår som tar...
2
Svar
27
· Visningar
1 484
Utrustning Hej! Undrar vad ni tycker och tänker om bett med 2,5 bettringar (som ett pessoa fast bara en ring under istället för två). Är sugen på...
Svar
6
· Visningar
555
Skola&Jobb För att göra en lång historia kort. Jobbade tidigare på ett ställe men bytte jobb, något som jag ångrar idag. Hur som helst försöker...
2
Svar
28
· Visningar
2 837

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi del CXXXI
  • Vad såg ni senast? Del 3
  • Covid-19 del 10

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd nr 24