Bukefalos 28 år!

Nya bevis - ålderstecken!

En av femton. Prydnadssaker som jag egentligen inte vill ha men som har nåt slags affektionsvärde.
 
Jag har fyra av de där prylarna: trasmatta, innertofflor, extra frys och en radio/stereo.
Frysen är till för hundmaten, tofflorna för att det är svinkallt på golvet på vintern och stereon för att jag faktiskt lyssnar på mina cd-skivor. Mattan, tja... Den råkade finnas bara.
 
Gjorde detta test nyligen och nu är det bevisat att jag är äldre än jag borde vara!

Nästan alla rätt nämligen :nailbiting:
Någon inglasad balkong har jag däremot inte, pust.

Hur går det för er?

https://www.expressen.se/leva-och-bo/inredning/15-prylar-som-bevisar-att-du-borjar-bli-gammal/
😂
Vi har:
Någon trasmatta, tycker det passar i köket på landet. Sambons mormor gjorde den för lääänge sen.
Innetofflor, hade jag som tonåring i Sthlm med
Extrafrys, bor på landet och har jagande sambo/köper hela lamm/har gärna lite att ta av iom avstånd till vettiga butiker
Glasunderlägg på vardagsrumsbord av ädelträ
Radio stereo har vi med

Så vi är väl semi-gamla då?
 
Jag tyckte faktiskt inte den var rolig utan mest föraktfull. Tex har jag haft dosett sedan jag var typ 35... eftersom jag tar så många tabletter pga min allvarliga sjukdom och det är enklare med en dosett. Det har inget med ålder att göra. Flera av de andra sakerna tyckte jag också bara var elaka, inte roliga med glimten i ögat.
 
Jag började använda mangel när jag flyttat hemifrån, var 16 år, men har inte tillgång till någon nu. Dosett skaffade jag efter en trafikolycka i vuxen ålder. Trasmatta passar till mitt lantligt belägna hus. Klockan är ett arv efter min far, kommer aldrig att göra mig av med den, farfar köpte den dagen han föddes. Kaffeservisen är min gamla dopservis, dricker ut muggar. Jag har kvar min gamla stereoanläggning och flera LP-skivor, jag gillar dem fortfarande och varför slänga om den fungerar? Krismedveten som jag är så har jag även batteriradio. ;)

De här listorna är så otroligt utdaterade! Oftast när de publiceras är det redan modernt igen mycket som häcklas. :laugh:
 
Jag tyckte faktiskt inte den var rolig utan mest föraktfull. Tex har jag haft dosett sedan jag var typ 35... eftersom jag tar så många tabletter pga min allvarliga sjukdom och det är enklare med en dosett. Det har inget med ålder att göra. Flera av de andra sakerna tyckte jag också bara var elaka, inte roliga med glimten i ögat.
Jag tyckte den var rolig och hade som sagt 14/15 vilket är ju nästan full pott ;)

Inte bara en trasmatta utan många både stora och små. Givetvis handgjorda så inget ikeakraffs. Väggur, jodå bland annat farfars gamla och denna är iofs inget väggur men en favorit och ja byrån är inte heller det senaste enligt experter är dessutom bruna möbler fullständigt ute.

Dukar överallt? Absolut!
Cd spelare? Självklart!
LP spelare? Var iofs inte på listan men också självklart!
Mangel? Ja en handdriven alltså den går inte ens på elektricitet.

Edit: dockan på bilden är min farmors från när hon var liten.
 

Bifogade filer

  • C1A1645B-8604-4BA1-B234-0CB921F53C60.jpeg
    C1A1645B-8604-4BA1-B234-0CB921F53C60.jpeg
    221,7 KB · Visningar: 67
  • Gilla
Reactions: via
@athena_arabians

Här är mina dosetter, behöver fulla på stora. Funderar även på att sätta lite nagellack och glitter för jag menar något man ser varje dag är ju kul med lite piffigare :D

Observera Jinns som vill komma in
E60A9A85-EB90-43CB-A3B5-B4373AF526CA.jpeg
 
Har precis planterat pelargoner på balkongen, och använder glasunderlägg på vardagsrumsbordet. Jag har ett par innetofflor också men använder dem aldrig. Så typ 2,5/15.
 
Jag svarade ja på kanske hälften ungefär?

Skaffade precis en högt älskad guldpendyl...så ett väggur har jag absolut!

En hel del prydnadssaker, men kanske inte alla av den traditionella typen. Jag har t.ex. en 1800-tals-bibel liggande framme som en prydnadssak (och den pryder VERKLIGEN sin plats på den gamla sekretären!).

Innetofflor har jag ofta på vintern, ja.

Glasunderlägg använder jag alltid på soffbordet, för det är väldigt känsligt för fukt....

Det ligger en trasmatta på golvet - hundens favoritmatta :) .

Och, ja, mina krukväxter mår prima. Fast pelargoner har jag bara utomhus. Vackra att titta på, men de STINKER ju :wtf: !

Annars håller jag med @athena_arabians . Det kändes inte helt 100% snällt och humoristiskt skrivet.
 
Vi byter till julgardiner ibland - när vi hinner och orkar och har en trasmatta i köket. En del prydnadssaker har vi för att det är fint och dosett har jag haft sedan jag var 14 och min bror sedan han var 7. Det för att det är så mycket enklare att se om en glömt ta tabletterna någon gång och för att slippa öppna femtio-elva burkar varje dag.

Alltså 4/15.
 
Vi byter till julgardiner ibland - när vi hinner och orkar och har en trasmatta i köket. En del prydnadssaker har vi för att det är fint och dosett har jag haft sedan jag var 14 och min bror sedan han var 7. Det för att det är så mycket enklare att se om en glömt ta tabletterna någon gång och för att slippa öppna femtio-elva burkar varje dag.

Alltså 4/15.
Gardinerna glömde jag! Jo, jag brukar byta till julgardiner i köket, för det känns mysigt :) . Men inte i några andra rum. Har inte heller några påskgardiner. Fast påskdukar hade jag faktiskt ett par stycken.... ;)
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 312
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 830
Senast: Rie
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 044
Senast: Stereo
·
Juridik & Ekonomi Är det ens möjligt att stämma/få skadestånd från myndighet? Jag ska försöka berätta så bra det går utan att avslöja för mycket, vill...
Svar
4
· Visningar
3 457
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp