Nya BLUP-index SWB

Gabby_Ossi

Trådstartare
Nu är blup.se uppdaterad med nya index! Några reflektioner på topplistor, nykomlingar med index eller förändringar hos era egna hästar?

Jag har själv inte hunnit nörda ner mig helt så återkommer nog senare men hittills har jag noterat att:

Mitt gamla sto gick upp från 110 till 112 i dressyrindex, dock lär vi väl aldrig komma upp i 115 igen som är gränsen för att hon skulle kunna få höjd avelsvärdesbokstav. Hennes avkomma f. 16 fick diplom i år med 8 på temp G som har höga samband med tävlingsresultat i dressyr så det var nog det som puttade upp.

Avkomman själv gick in på 133 i dressyrindex och hennes pappa Deodoro ligger på 145 och 21a plats i dressyrlistan.

Kul att SWB-hingstarna Sibelius och Sankt Erik II går in på delad 14e plats med 147, lite synd kanske att Erik inte användes mer.

Min 3-årings pappa Kannatol fick 144 i index på sin första årgång och ligger på 15e plats.
 
Alltid kul med blupuppdatering utom när man vet att skitpoängen ens treåring fick sänker mammans blup :(
Mamman kan få Elit ändå om nån av kvarvarande avkommor får diplom
 
Min ligger kvar på 125 i dressyr men har inte fått sin A-premiering inlagd ännu, eller sista avkomman. Hon har fått beskrivande index dock.
 
Jag har ju ett fullblod i avel och det ger inga roliga staplar, men dessto roligare och se att hennes avkomma får trevligare staplar.😊
 

Liknande trådar

Avel Tycker det kan förtjäna en egen tråd. Än är inte själva blup.se uppdaterat vad jag kan få fram men det finns excelark med hingstarnas...
2
Svar
23
· Visningar
2 472
Senast: Fenestra
·
Avel Såg i morgonens Ridsport att det kommit lite "smakprov" på de nya Blup-indexen för hingstarna! Hittar inget på ASVHs hemsida eller på...
Svar
16
· Visningar
2 285
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp