Nya groov?
Nu hänger jag inte med riktigt :confused:
Har dom bytt ut grooven på något sätt?
Jag köpte groov för någon vecka sedan och förpackningen och pelletsen såg likadana ut.
 
Ska dom byta ut grooven eller kommer det en till?
Annars får jag nog kolla en gång till på innehållet på säcken :crazy:
 
Trodde inte den skulle komma förräns i vår? Alla pellets ska iaf få samma storlek.
 
Japp, nya grooven har dykt upp på marknaden. Iaf med analys på deras hemsida. Ska hem och räkna på foderstat och kolla om den passar mig. Har väldigt dåligt med protein i mitt grovfoder. Fodrar idag med "gamla" grooven och k protein. Hoppas den passar....

mvh :bump:
 
Åhå, då kanske man skulle köpa den sedan då, jag ger groov nu, samt krafft protein, soja, lucern och havre. :smirk:

Någon som vet vad nya groov kostar? :)

*springer iväg till krafft.nu*
 
Åh! :love: Jag kan förenkla min foderstat AVSEVÄRT med denna nya grooven! Den är som klippt och skuren för mitt hö, kombinerat med krafft protein också då. Tack Krafft! :bow:

Nån som vet prisuppgift??? :crazy:
 
Har ingen aning om priset, men upptäckte något märkligt i analysgarantin. Enligt den innehåller nya groov bara 0,6 g kalcium! Jag har skrivit och frågat om det verkligen kan stämma. Gamla groov innehåller ju 6 gram. Kansek menar de 0,6%?
 
Det står 6 g kalcium, så vet inte vart du fått det ifrån? Mineralerna etc verkar vara desamma.

Hoppas den inte är för dyr. Är det över 200 spänn så vette sjutton om jag går över till den..

Nej vänta de har sänkt C vitaminen med 150 g. Fast hästen gör ju sitt eget c vitamin så spelar ju ingen roll..
 
Mm. :cool:

Nyfiken som jag är så har jag ringt "mitt" Granngården och frågat. 175 kr kommer den nya Grooven kosta! Helt överkomligt! :banana: Och här så kommer den in i början av december trodde dom. Men det är olika över hela landet.

Så det blir väl till att köpa en till "vanlig" groov säck innan dess! Hmm.. :smirk:
 
Lata jag som inte orkar gå och titta undrar vad det är för värden på nya Grooven :D
 
:smirk: Jag har programmerat in dem i mitt huvud nu så:
10 MJ
125 SMRP
resten som vanliga groov.

De har alltså gått från en kvot på 9 till en kvot på 12,5! :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
644
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Undrar lite med antibitmedel som man lägger på trä som hästen inte ska bita på står ju att man inte tål att få det i ögonen men hur är...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Nån som vet om man kan sko hästen (skos med domosedan) dagen före eller efter tandraspning? Den blir ju då sederad flera dagar i rad så...
Svar
1
· Visningar
326
Senast: MiniLi
·
Hästvård Funkar det faktiskt? Vad har ni för erfarenheter av detta? Finns ju massor av företag som pratar om detta, men jag undrar, funkar det...
Svar
17
· Visningar
1 236
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp