Nya kläder till fest?

torsdag

Trådstartare
Har ni alltid nya kläder till fest? Typ ny klänning/ topp?

Många jag känner tycker det är superviktigt..
 
Nej men kan erkänna att jag inte bär samma outfit med samma sällskap två fester i rad. Men bara för att jag gillar att variera mig och för att jag har ganska mycket att välja på. Har klänningar i min sommargarderob som hängt med i typ 5 år, ser ingen mening med att byta ut kläder jag blir lycklig av :D.
 
Absolut inte!

Jag kan tycka att det är roligt att köpa något nytt till jobbets julfest, särskilt som jag de senaste åren varit "värdinna / konferencier" och därmed är uppe på scenen en del och då känns det roligt att känna sig lite extra piffig, men inte annars. Troligare då att jag köper ett par nya örhängen / ett nytt läppstift / någon rolig hårgrej och matchar med en befintlig klänning eller annan outfit.

(Som kuriosa kan jag nämna att jag idag har på mig klänningen jag köpte till förra årets julfest, så det handlar inte direkt om balklänningar heller utan vanligtvis rätt så "bärbara" plagg.)
 
Har ni alltid nya kläder till fest? Typ ny klänning/ topp?

Många jag känner tycker det är superviktigt..
Nej, jag köper nytt om ingenting jag har passar tillfället. (jag råkar fastna för mina kläder och tycker om dem och har dem gärna flera gånger, om jag bara använder en klänning en gång så åker den in under "misslyckat köp" kategorin.)
 
Det händer att jag köper nåt nytt till något speciellt tillfälle men oftast inte, jag har kläder så det räcker - men ibland är det lite extra kul att köpa nåt nytt.
Har jag köpt något till ett speciellt tillfälle så använder jag det inte innan det tillfället, men när tillfället passerat så använder jag sakerna igen :p
 
Jag hatar att köpa kläder så det skulle aldrig falla mig in. Men visst, har jag inget som är passande för festen/evenemanget köper jag något nytt. Skulle jag börja jobba på kontor skulle det bli mycket shopping för sådana kläder har jag inte...
 
Ekonomisk och miljömässigt gör att jag inte köper nytt hela tiden. Kan tycka om att handla kläder men eftersom jag sällan sliter ut mina händer det nästan aldrig. När jag behöver förnya nästa gång ska jag köpa en skalgarderob, bra för miljön och bra för ekonomin.
 
Har ni alltid nya kläder till fest? Typ ny klänning/ topp?

Många jag känner tycker det är superviktigt..

Usch, nej!
Jag tycker inte om att handla kläder. Sådana kläder som används ganska sällan är tråkigare än andra kläder att köpa.
Så jag använder samma flera gånger.
 
Har ni alltid nya kläder till fest? Typ ny klänning/ topp?

Många jag känner tycker det är superviktigt..

:rofl: Nej.... Det kan väl inte höra till vanligheterna att folk köper nytt till varenda finare middag eller högtid?

Ekonomisk och ekologisk korkat. Jag har nog med kläder att variera med ändå.

Varför köper dina bekanta nytt hela tiden? Sitter de själva och bockar av andra människors kläder för att se om de haft samma klänning tidigare? :D
 
Utvecklar lite, går man sällan på fest och ser det som ett speciellt tillfälle kan man kanske köpa något nytt plagg någon gång. Men jag som mer har inställningen att livet är en fest och alltid tänker på hur jag klär mig och fixar och dessutom går ut väldigt mycket tänker inte alls så utan jag målar mig bara lite mer när det är fest.
 
Skulle jag börja jobba på kontor skulle det bli mycket shopping för sådana kläder har jag inte...

Jag tänkte faktiskt i förmiddags på vilken bredd det är på kläder på svenska kontor, särskilt jämfört med England där jag startade min "kontorskarriär". På fackmötet i förmiddags återfanns full kostym, kortärmad skjorta och chinos, armébrallor och t-shirt samt någon sorts mjukisbyxa och munkjacka på herrarna. På damerna fanns jeans och blus, jeans och t-shirt, klänning och armébyxor och t-shirt. Så nog skulle du passa in på något vis ;)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Minst en till spelning med Martin och Tess ska jag på, och kan nog bli mer. 🤭 MEN, jag behöver (Villhöver!) roligare kläder ha på mig...
Svar
4
· Visningar
363
Senast: Trott
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 152
Senast: LiviaFilippa
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 508
Senast: Ullmerkott
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 694
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp