Nya Krafft Groov

alice

Trådstartare
Hej!

Undrar bara om någon börjat fodra med detta foder ännu? Har terroriserat Granngården, men det har fortfarande inte kommit in. Finns det någon Granngård som fått in det ännu???

//Alice
 
"Mitt" Granngården ska få in det i början av december.

Nya Groov heter det, samma värden som den gamla förutom energi och proteinvärdet. 10 Mj och 125 SMRP är de nya värdena, förut var det 9 MJ och 90 SMRP.

Jag kanske ska börja ge det, men jag har inte bestämt mig än.. kanske byter jag till havre istället och ger mer av de proteinfodermedel jag rean har hemma (krafft protein o soja).
 
;)Överkurs:
Var ligger det då "på stegen" ifall man jämför med dom andra; grund, grov, sport?

Och varför har dom bestämt sig för att göra en ny variant?

Kanske finner jag det på hemsidan ifall jag traskar över dit... :idea:
 
"Nya KRAFFT GROOV är en utvecklad variant av landets mest sålda hästfoder. Den har tagits fram för att möta de krav som allt tidigare utveckling hos unghästarna ställer på näringstillförseln redan i uppfödningsfasen. Inslaget av energi och högvärdigt protein har höjts. Samtidigt har den höga halten av nyttiga kostfibrer bibehållits. "

från Krafft
 
det är ju mer både energi och protein. Borde vara ett bra alternativ till hästar som behöver mer konsentrerat foder (typ travhästar som inte har lust att köpa hur mkt som helst, eller avelshästar). Ja, med förutsättning att det passar i foderstaten alltså.
 
Nån som vet hur det kommer att ligga i pris jämfört med "gamla" groov? Nu betalar jag 127,50kr för en säck av den gamla varianten.
 
Skojar du. Här där jag köper GROOV i Dalby (skåne) kostar säcken 154 kr!! Undrar vad den nya kommer att kosta. Jag hade inte hört ett skvatt om den?!

mvh
Madde
 
VA! Men gud vad billigt! Jag betalar 160,50 kr för "gamla" groov, och den nya kommer kosta 175 kr här!

Usch! Ska det få vara så här? :mad: Man betalar MKT mer för samma produkt för att man har ett annat Granngården????? *morrar och fräser*
 
Attans! Jag som behöver det NU....eller ja, om 7-10 dagar. Så om jag har tur....Vill ju inte köpa 30 kg K.breed för att ge i några dagar/nån vecka. Nya grooven passar ju som handen i hansken för min foderstat/grovfoder. :banana:

//Alice
 
Kör med gamla krafft groov och soja ett tag då?

Inte_ung: 30 kg är det i en säck.
 
Är totalt livrädd för soya... :o...och finns inte soya oxå i gigantiska förpackningar??! :confused:

//Alice
 
6:00 spänn kilot, hu vad dyrt.
Jag köper att koncentrat av typen Krafft Turbo för runt 4 kronor kilot. Det heter Edel Häst Topp. Det kan man blanda 50-50 med havre så blir det billigt och bra.
 
Soja är billigt! 30 kg för 160 kr och det räcker hur länge som helst.

Inte_Ung, jo det är lite dyrt, men det är ett bra foder tycker jag.
 
Edel är också ett bra foder.
Och ännu så har jag inte hört om någon häst som vare sig fått foderstrupsförstoppning eller tarmstörningar av det. Det har jag hört om Krafft.
Råvarorna till Edel är av mycket hög kvalitet, och så betalar man inte en extra krona per kilo för namnet.

Soja är billigt, men inget komlett foder. Jag vill ha ett med alla vitaminer, mineraler och tillskott inblandat i från början. För jag vill inte pytsa och jag vill inte betala mera pengar för en massa extratillskott.

Lat och snål, som du vet.
 
Vet inte! Det kostade lite mer innan, kanske de sänkt för att sälja ut och ta in den nya istället?? Ska kolla nästa gång...

Vi har inte ett vanligt Granngården...vår är en sk Lantmannaförening, de gick ur Lantmännen för x antal år sen! Kör sitt eget race så att säga. Vissa saker billigare, andra dyrare. Men de har hela Willabs sortiment och tar in på beställning utan extra kostnad!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
657
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
748
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! Står lite kluven nu. Jag har en häst som står med en hagkompis som väldigt gärna biter i hans känselspröt/ansikte. Min kommer...
Svar
3
· Visningar
619
Senast: mily
·
Dressyr Jag hittade en litteraturstudie med ovanstående titel, lite äldre så jag kan inte förstå att jag tidigare helt har missat den...
2
Svar
35
· Visningar
1 998
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp