Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Nya kvalregler på gång?

P

Picasso

Har hört rykten om att kvalifikationsreglerna för att gå uppåt i klasserna i FT skall ändras nästa år. Är det någon som vet något?

F

fio

Nja , det är väl för att 110 klassen kommer försvinna. Lätt klass kommer att bli svårare och förmodligen måste man rida 4 lätta klasser felfritt innan man får gå upp i * klass som blir nästa på stegen.

Observera att dom lätta klasser som finns idag INTE kommer att gälla som kval till *, så man får kvala om :)

W

workaholic

Enl de nya reglerna räcker det med 3 st gdk 100-klass för srart i *. 110-klass försvinner, men tänk på att det är ett ganska stort steg från 100 till * så rid gärna en ny 100-klas, som kommer att vara lite uppgraderad i svårighetsgrad innan du startar *. dET GÄLLER JU INTE BARA ATT KVALA FORMELLT, UTAN ATT VARA FÄRDIG FÖR NÄSTA KLASS. dU BEHÖVER OCKSÅ TA FÄLTTÄVLANSKORT nr 2 innan start i *

C

CBW

Har man inom en två årsperiod ridit 3 lätta eller två 110 med felfri terräng så är man kvalad till enstjärning klass.. Har man även ridit * inom dessa två år med en annan häst så behöver man inte ta fälttävlanskort nr 2. :banana:

W

workaholic

det finns inget som säger att de 100-klasser som funnits hittills inte är kvalificerande, men som jag sa innan, det är nog lämpligt att rida en ny, om man precis bara ridit 3 st 100-klasser. Visst är man kvalad om man ridit * på annan häst, kval gäller bara ekipage till 3* och mästerskap. Annars är det ju ryttare och häst för sig, men har man bara ridit 100 så måste man ta F-kort nr 2

A

anna_lundsbo

Man behöver inte vara nolla i terrängen för att få kvalificerande resultat.

Utdrag ur TR:
Som kvalificerande resultat gäller: ej mer än 75 straffpoäng i
dressyrmomentet, ej mer än 20 straffpoäng vid övervinnande av hinder i
terrängprovet, ej mer än 90 sekunders överskridande av optimaltiden i terrängprovet,
ej mer än 16 fel på hinder i hopprovet.
För att få starta i klass skall ryttare och häst under kvalificeringsperioden
antingen ha genomfört klass med samma svårighet eller med kvalificerande
resultat minst genomfört:
90 Grönt kort + fälttävlansmärke I
100 Två 90 klasser
CNC* Tre 100- klasser + fälttävlansmärket steg II
CNC** Fyra CNC*
CNC*** Fyra CNC**
CCN* Två CNC* varav minst en innevarande säsong
CCN** Två CNC** varav minst en innevarande säsong
CCN*** En CNC*** under samma säsong

MVH

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6382 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag planerar att köpa häst förhoppningsvis under nästa år då jag nyligen börjat nytt jobb som kommer ta lite mer tid i anspråk. Dessutom...
Svar
19
· Visningar
987
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
13 790
Kropp&Själ Hej! Nu har jag fått tid för en Koloskopi den 8/6, första gången för mig då jag tidigare bara gjort rektoskopi och en sigmoideskopi där...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 222
Hästvård HUR kan det fortfarande finnas bandmask? Överlever de längre än den ”normala” vilotiden? Kan man bli av med det? Vi har vilat hagar...
Svar
1
· Visningar
389

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa golden
  • Hund bet familjemedlem hjälp

Hästrelaterat

• Annonsera mera VI
  • Veka kotor och x bent