Bukefalos 28 år!

Estivuz

Trådstartare
Är inte det mycket svårare än gamla?? Förvänd galopp i samlad galopp, ryggning - galopp. Både inridning och avslutning i galopp.
Har bara ridit det gamla programmet några gånger, men jag tycker ändå det är väldigt stor skillnad.
 
Sv: Nya La:4

Det var ryggning - galopp i det gamla också om jag inte mins fel. Har inte kollat igenom det nya så jag kan inte komentera mer.
 
Sv: Nya La:4

Anledningen till att det nu blivit samlad galopp i förvända är enligt vad jag fått förklarat för mig, FEI's åsikt om att en förvänd galopp måste ridas i samlad galopp, annars är den inte bärig nog.
 
Sv: Nya La:4

Jo det kanske det var. men nu är det svårare, ryggningen är vid D, sedan direkt fram i galoop och halt hälsning vid G.
Sen att rida en bra förvänd i samlad galopp, dit har vi inte riktigt kommit än. :angel:
Ska ju rida Lb:3 + La:4 nästa helg. Men det går säkert bra ändå, verkar vara ett kul program iaf!
 
Sv: Nya La:4

Anledningen till att det nu blivit samlad galopp i förvända är enligt vad jag fått förklarat för mig, FEI's åsikt om att en förvänd galopp måste ridas i samlad galopp, annars är den inte bärig nog.

Okej! Intressant, ligger nog någonting i det!
Fast det är ju fortfarande förvänd galopp från och med La:1 och där görs den i arbetsgalopp..
 
Sv: Nya La:4

Jo det kanske det var. men nu är det svårare, ryggningen är vid D, sedan direkt fram i galoop och halt hälsning vid G.
Sen att rida en bra förvänd i samlad galopp, dit har vi inte riktigt kommit än. :angel:
Ska ju rida Lb:3 + La:4 nästa helg. Men det går säkert bra ändå, verkar vara ett kul program iaf!
Du ska se att det säkert är fler som inte kan rida en förvänd i samlad. Undra hur domarna kommer döma..
Huvudsaken är att hästen och en själv har kul brukar jag säga :D
 
Sv: Nya La:4

Du ska se att det säkert är fler som inte kan rida en förvänd i samlad. Undra hur domarna kommer döma..
Huvudsaken är att hästen och en själv har kul brukar jag säga :D

Jo det kan nog bli en rolig tävling! :rofl: Kul med lite utmaning.
 
Sv: Nya La:4

Men nu ligger ryggning-galopp på medellinjen i sista uppridningen, mkt avslöjande ;)
 
Sv: Nya La:4

Jag har ridit nya A:4an 2 ggr nu och tycker det är mycket roligare än gamla. Dock kanske lite svårare med tanke på alla övergångar det blir speciellt i galoppen och med ryggningen och galoppfattning in på medellinjen.....men det funkar klockrent. Gäller att vara nogrann! Kul program säger jag bara.
 
Sv: Nya La:4

det blir väl svårare när det är en 10 metersvolt i H och M hörnen också.. ;D
 
Sv: Nya La:4

red LA:4'an idag. ujuj säger jag bara! roligt program, mindre rolig häst!
debut för oss tillsammans, så vad fan. skrattar dock mest åt eländet nu! :p
 
Sv: Nya La:4

Jag tycker att svårighetsgraden är ungefär densamma...har ridit det nya två gånger nu.
Det nya är ganska tråkigt, mest en himla massa rakt fram överallt...
Har inte märkt ngn skillnad i bedömningen av den förvända galoppen, men nu har vi iofs inga problem med den så jag kanske inte är rätt person att bedöma.
Och ang samlad galopp säger jag som jag sa till min tränare när vi diskuterade just detta med förvända galoppen, att "jag rider ju inte lufsigare bara för att det ska vara arbetsgalopp :p"
det ska ju mkt till innan galoppen blir för samlad sas.
Gillar ryggningen på medellinjen, helt klart en grej i min smak :d
 
Sv: Nya La:4

kl*

Idag red jag La:4, tycker det var ett roligt program som passade hästen väldigt bra. Lyckades till och med få en sjua på den samlade förvända, haha! :) Kommer definitivt att rida det fler gånger, bättre än det gamla tycker jag.
 
Sv: Nya La:4

Så snäll är väl inte La1:ans snäva sväng i galopp? Den förvända galoppen är snäll, ja, men inte vägen dit, tycker jag.
 
Sv: Nya La:4

Fast i LA:1 så är det ju en mycket "snällare" sväng, så den kanske kan utföras balanserat även i arb. galopp?

Jag tippar på att eftersom det är den första klassen (LA:1) där förvänd galopp dyker upp så känner väl de som är ansvariga för programmens utformande att det skulle vara lite väl tufft att inte bara införa förvänd, utan också samlad förvänd.
 
Sv: Nya La:4

synd att jag inte får tävla ponny längre,hade velat rida min ponny i nya la:4 halt och ryggning och sedan galopp är hans specialitet fått flera 9:or just där,hade vart kul att visa på medel linjen vad rakt han kan rygga hihi.
 
Sv: Nya La:4

Och jag tycker att det är synnerligen trevligt :D Minst 7 gärna 8 och det alldeles gratis :d

Tänk så olika vi är :)! Tyvärr har jag (o aven min tränare) helt seriöst GLÖMT att träna ryggningar under vintern, TROTS att ryggningar definitivt är en av min hästs svagare sidor. Pucko- jag... Inte struntat i utan verkligen GLÖMT till förmåan för bytesträning o annat kul...

Fast jag hade en pålle som ryggade som jag tänker mig att din ryggar för en massa år sedan :d- Det var skoj...
 

Liknande trådar

Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 008
Senast: linlar1
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 638
Senast: Fiorano
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 800
Hästhantering Hej! Har en unghäst som jag promenerat en del med (då han inte är tillräckligt gammal för ridning än). I våras gick det väldigt bra och...
Svar
3
· Visningar
1 241
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp