Nya mångmiljonsmällen – som kommunen ville dölja

Ridsport-EM ska avgöras i Göteborg 21-27 augusti nästa år.
Budgeten kring arrangemanget har varit hemligstämplad.
Nu står det klart att arrangemanget kommer att stå skattebetalarna i Göteborg dyrt.
Arrangörerna kalkylerar med en förlust på 17 miljoner kronor – men det finns en mycket stor risk för att det i slutändan kommer att handla om en betydligt större summa. ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer:
http://www.expressen.se/gt/sport/nya-mangmiljonsmallen--som-kommunen-ville-dolja/
 
Det undrar jag också... speciellt med tanke på att jag bor i en kommun som verkligen gillar att låta pengarna rulla i sportsammanhang (Falun).
Jag är väl lite "mediaskadad" vad gäller ridsport som jag uppfattar har varit favoritämnet att kritisera i alla lägen och känner att jag går i försvarsställning direkt. Vad kostar t ex Gothia cup Göteborgs skattebetalare? Hur mycket intäkter får all kringverksamhet å andra sidan av dessa "skattesmällar"? Alltså, hur ser slutnotan ut i verkligheten?
 
@Billy: Samma här. Jag är förvånad över att media här inte kommit med noggrannare granskningar, det har mest varit felaktiga upphandlingar (ett kommunbolag var inblandat utöver VM-bolaget) och den typen av saker.

Vad gäller Göteborg så lär väl stan totalt gå plus på GHS? Jag antar att kommunen inte skjuter till speciellt mycket pengar där (om några)? Den genererar ju rejält med intäkter i form av hotellnätter osv.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Först skulle ridsport-EM gå runt. Sedan skulle evenemanget gå 17 miljoner back. Sedan 30. Nu lyder den senaste prognosen på hela 50...
Svar
1
· Visningar
875
Senast: tara
·
  • Artikel
Hästnyheter Överskott från andra hästtävlingar kommer delvis att bekosta det ekonomiska fiaskot i ridsport-EM i Göteborg. Delar av brakförlusten på...
Svar
0
· Visningar
539
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Ridsport-EM i Göteborg blir runt 30 miljoner kronor dyrare än beräknat. Och det är Göteborgs kommun som får stå för notan. ... Källa /...
Svar
0
· Visningar
383
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Den 21 augusti invigs ridsport-EM i Göteborg. Då får evenemanget kungligt besök. Prinsessan Madeleine har tackat ja till att närvara...
Svar
0
· Visningar
347
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp