Nya miljökrav på landet 2022

Gräv

Trådstartare
Visst är det bra att 500 bensinmackar ute i glesbygd får stänga ner från och med år 2022. För dom har inte råd att investera 2milj kr på varje mack i skärpta miljökrav på cisterner och rörledningar. Det är ju ett bra sätt att få bort fossila bränslen och rädda klimatet
 
Hur tänker du där?
Dom flesta bilar rymmer väl typ 60liter. Om man då måste åka 20, 30 mil enkel väg för att tanka bilen så kan man ju inte åka så mycket mer. Då är ju tanken tom. Så att bara åka och tanka bilel lär ju ingen vettig människa göra. Då räddar vi ju oss själva. Tänk på alla barn som protesterade i dag i 1700 städer
 
Om intäkterna inte kan bära kostnaderna så får man väl antingen höja intäkterna eller lägga ner verksamheten. Om det är viktigt för personerna som bor där att ha en bensinmack så får man borde manvara villig att ta den kostnaden och försöka kompensera själv för den ökade kostnaden.

Alla vill så klart vara den som slipper betala och höjda kostnader men det är inte alltid man kan välja och då får man anpassa sig på ett eller annat sätt.
 
Dom flesta bilar rymmer väl typ 60liter. Om man då måste åka 20, 30 mil enkel väg för att tanka bilen så kan man ju inte åka så mycket mer. Då är ju tanken tom. Så att bara åka och tanka bilel lär ju ingen vettig människa göra. Då räddar vi ju oss själva. Tänk på alla barn som protesterade i dag i 1700 städer

Jag. Orkar. Inte.
Vilken tur jag bor i en stad som troligen inte kommer lägga ner sina två mackar :D
 
Om intäkterna inte kan bära kostnaderna så får man väl antingen höja intäkterna eller lägga ner verksamheten. Om det är viktigt för personerna som bor där att ha en bensinmack så får man borde manvara villig att ta den kostnaden och försöka kompensera själv för den ökade kostnaden.

Alla vill så klart vara den som slipper betala och höjda kostnader men det är inte alltid man kan välja och då får man anpassa sig på ett eller annat sätt.
Men om dom personerna måste betala för det hur ska dom då ha råd att tanka bilen?
 
Jag. Orkar. Inte.
Vilken tur jag bor i en stad som troligen inte kommer lägga ner sina två mackar :D
Troligen säger du men du vet ju inte. Jag tror dina mackar läggs ner. Ingen bank vill väl låna ut 2 mille till en mack som dessutom måste sanera vid en ev nedläggning. Hur ska macken kunna ha råd att betala en sanering. Ingen bank vill väl låna ut pengar för att sanera när macken läggs ner 😂
 
Nu har jag googlat och det verkar vara ett pressmeddelande från Svensk bensinhandel. Alltså en partsinlaga.
Dessutom är det frågan om oro för finansieringen av miljöåtgärder. Miljöåtgärderna behöver göras. Finansiering är en senare fråga.

Båeregering och opposition är ense om att service behöver finnas i hela landet. Högst otroligt att man bidrar till att stänga ner tankningsställen på 500 platser. Vi har 290 kommuner...

Jag definierer detta som ren agitation.
 
Men om dom personerna måste betala för det hur ska dom då ha råd att tanka bilen?
Behöver inte vara personerna, kan vara storföretaget i området som rimligtvis vill kunna attrahera arbetare osv. Det är som allt annat, när hyran höjs på butiklokalen så får man öka intäkterna eller flytta. Vad är ditt förslag? Att landsbygden ska slippa betala bara för att?
 

Liknande trådar

Hundhälsa AAaaaahhhh denna beslutsångest. Jag har bokat den sista veterinärtiden. Två dygn kvar. Försökte få tiden redan förra veckan men veten...
Svar
10
· Visningar
2 413
Senast: Pancakes
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 150
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 706
Senast: Luff
·
Gnägg http://www.hippson.se/artikelarkivet/veterinar/grovre-men-valproportionerliga-hastar-som-ror.htm Tyckte det var en intressant artikel...
Svar
11
· Visningar
2 432
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

Tillbaka
Upp