Nya Nova-bettet med stålvajer, godkänt för dressyrtävling?

Mirabilis

Trådstartare
Nu när Nova-bettet gjorts om och har en stålvajer i, räknas det då som godkänt för dressyrtävling? Godkända plastbett ska ju vara oböjliga eller ha en kärna av metall, så det borde ju vara godkänt då tänker jag?
 
Det står på hemsidan att både nya och gamla bettet är godkänt i alla discipliner, beslut av FEI förra året. Låter osannolikt, FEI bestämmer väl inte vårt tr? Det nya borde vara godkänt för dressyrtävling iaf...
 
Läst igenom tr nu. "4.1.2. Bett ska vara gjorda av metall, hård plast eller hållfast syntetiskt
material. Bett får vara täckta av gummi och latex får lindas på
originalbettet."

Så både gamla och nya verkar vara godkänt nu, som de säger? Varför man nu gör en ny variant när den gamla också godkänts. Det kanske är en lång process att producera nya bett.
 
Så både gamla och nya verkar vara godkänt nu, som de säger? Varför man nu gör en ny variant när den gamla också godkänts. Det kanske är en lång process att producera nya bett.

Kanske för att det här händer då och då.
nova.jpg
 
Tillverkaren menar på att de endast vet 2 bett som gått av?

Har din tuggat på bettet eller har materialet bara blivit gammalt?

Min ponny har bitit av flera såna bett. Så hon får inga fler såna, även fast det är de hon gått bäst på (tänder etc kollade så inga problem där, bara en ovana att bita i betten). Men inte sjutton har jag anmält det till tillverkaren. Varför skulle jag göra det?
 
Tyckte mig läsa det på hemsidan?

Ok det är jag säker på att det inte stämmer. Det är fler som sagt att det hänt dem också när de sett min bild.

Å andra sidan kanske man kan lista ut att det kan hända om man har en häst som tuggar på bett, jag var nog inte medveten om att min gjorde det innan ovanstående hände.
 
Ok det är jag säker på att det inte stämmer. Det är fler som sagt att det hänt dem också när de sett min bild.

Å andra sidan kanske man kan lista ut att det kan hända om man har en häst som tuggar på bett, jag var nog inte medveten om att min gjorde det innan ovanstående hände.
Ja självklart kan man lista ut det själv 😂 mina tuggar inte på sina novabett. Har provat först med vanligt med gummiöverdrag, annars hade de aldrig fått. 😊
 
Är det ett antal eller två som du skrev först?
Du antyder att de skriver två för att mörka att det enligt dig gått av 100 bett och frågar sarkastiskt vad de ska skriva istället.

Jag skriver var jag tycker de ska skriva istället om det verkligen är så att de är medvetna om att vissa hästar knaprar novabett som lösgodis.

Det står två på hemsidan.

Ring dem istället för att göra dig lustig över mig.
 
Du antyder att de skriver två för att mörka att det enligt dig gått av 100 bett och frågar sarkastiskt vad de ska skriva istället.

Jag skriver var jag tycker de ska skriva istället om det verkligen är så att de är medvetna om att vissa hästar knaprar novabett som lösgodis.

Det står två på hemsidan.

Ring dem istället för att göra dig lustig över mig.

?
 

Liknande trådar

Utrustning TR II (dressyr) utelämnar mycket gällande bett kan jag tycka. Hur är det med mått? Vilka bettringar är godkända med oledat, tvådelat...
Svar
3
· Visningar
1 008
Senast: Amanda_F
·
Utrustning Hej! Jag tänkte fråga bara, vad har ni för erfarenheter utav bettet nedan? Det kommer ifrån Fager och modellen heter "John Universal"...
Svar
6
· Visningar
1 894
Senast: Dopy
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 291
Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny häst. Han är från Holland och jag har inte så mycket info på vad han har gjort innan. Ett problem vi har...
Svar
2
· Visningar
875

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp