NYA REGLER för vett och etikett på Klassisk RidKONST

Status
Stängd för vidare inlägg.

IngelaH

Trådstartare
Hej!

IngelaH, heter jag som många vet och är huvudmoderator på forumet Klassisk RidKONST. Ja för mig och många andra är ridningen en konst i sig. Det är inte så lätt, att bara ta en häst, borsta av den, hoppa upp och så tro att; gas, broms, styrinrättning och växellåda är densamma på alla hästar (Underförstått för de som inte förstår vad jag menar, betyder detta att alla hästar inte är stöpta i samma form. Ett uttryck, som tydligen är lättare att förstå) och för alla ryttare, som heller inte är stöpta i samma form, eller rider i samma lära.

Jag är här dels i egenskap av vanlig användare för att diskutera Klassisk RidKONST-frågor, se fina bilder och umgås med andra hästgalningar med samma intresse. Jag är även här för att se till så reglerna efterföljs och för att hjälpa till att hålla forumets diskussioner på en bra och trevlig nivå så att alla oavsett utbildningsståndpunkt och bakgrund, ska känna sig välkomna att delta i debatten.

Här på Klassisk RidKONST, har vi haft väldigt högt i tak under många år, vilket varit till stor glädje för många. Men också till ett bekymmer för andra, som inte fått höras lika mycket.

Nu har jag förstått att flera som deltar här på Klassisk RidKONST-forumet har efterfrågat hårdare och tydligare regler. Jag lyssnar och nu ska jag försöka förtydliga, vad som är vad och vad som gäller.

Klassiska RidKONST-forumet har i alla år varit tänkt som ett komplement mellan fritidsridning/hobbyridning/skogsmulleridning-tänket, som har ett fantastiskt fint funktionellt forum i Ridning och tävlingsryttarna, som har lika fantastiska, fint funktionella forum, med utgång från TR (Tävlingsreglementets) mål och riktilinjer.

Klassiska RidKONST-forumet, har varit tänkt i alla år, att vara platsen för de ALTERNATIVT Funktionella Ridstilarna.

Givetvis är även hobby/skogs/fritidsryttarna, samt tävlingsryttarna, hjärtligt välkomna att delta i våra livfulla och lustfullda diskussioner och självständigt ställa intressanta frågor i Klassiska RidKONSTforumet. MEN forumet ska genomlysas av TRIVSEL, LYHÖRDHET och ÖMSESIDIG RESPEKT för varandras tyckande och åsikter. Inga påhopp eller otrevligheter kommer att godtas, utan hädanefter kommer vi moderatorer att utdela lämpliga varningar vid övertramp, vilka också kan leda till kortare och längre avstängningar.

En tumregel som alla moderatorer på Bukefalos går efter är "bättre fria än fälla". Som moderator kan man inte alltid sitta och lusläsa alla långa trådar på flera sidor och hinna stoppa dem i tid innan de spårar ur. De flesta av oss har nämligen vanliga avlönade jobb och är moderatorer ideellt på vår fritid. Därför vill jag passa på att informera lite om hur just DU kan hjälpa mig och påverka att Klassisksa RidKONSTforumet blir en trevlig plats att vara på.

Det första är att läsa igenom Bukefalos forumregler ännu en gång, och dels tänka lite extra varje gång du postar ett inlägg eller en tråd så att du är säker på att du håller dig inom reglerna, men också för att kunna se när andra användare bryter mot reglerna. Reglerna finns att läsa här: Bukefalos forumregler

Det andra du kan göra för att hjälpa mig är nämligen att visa mig när just du tycker att gränsen är nådd och forumreglerna överträdda. Ser du ett inlägg där en person gör reklam, eller är onödigt otrevlig mot andra personer? Rapportera isåfall inlägget till moderatorn (mig) genom att klicka på den här symbolen
report.gif
i det inlägg som du vill göra mig uppmärksam på. Då skickas ett email iväg till mig som jag tittar på så fort jag hinner, och jag är väldigt tacksam för varje synpunkt jag får. Dels gör det min arbetsbörda mindre - det är ju inte säkert att jag ser alla regelbrott annars - och så ger det mig även en bild av hur ni användare vill ha ert Klassiska RidKONSTforum.

Det är inte säkert att jag alltid tar bort eller låser de trådar som jag får synpunkter på, men utan er hjälp så vet jag inte om ni vill att jag gör ett bra jobb, om jag är för snäll eller för elak.

Jag kommer även fortsättningsvis att radera trådar där ni frågar om någon har bra tillridningsstall, försäljningsstall, hästhandlare, utbildare, ridläger och tränare att rekommendera.

För det första är det lätt att trådarna mynnar ut i ren gratisreklam här på forumet och för det andra är det väldigt lätt att det mynnar ut i skitsnack om verksamheter. Därför vill Gunnar inte ha sådana trådar här på själva diskussionsforumet.

Vill ni ha tag på ridskolor, en tränare, eller åka på trevliga kurser och ridläger då får ni gå in på RADANNONSERNA och läsa under tjänster erbjudes, eller lägga in en egen annons där ni söker hjälp.

Jag hoppas att jag nu återigen har förtydligat detta med Klassisk RidKONST-forumet, på ett bättre sätt.

Glöm nu inte att också läsa den UPPDATERADE Faq-en för Klassisk RidKONST-forumet

Med vänliga hälsningar

IngelaH
moderator
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 293
Senast: Gunnar
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
11 12 13
Svar
257
· Visningar
7 991
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
66 575
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
33 554
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp