Nya ridstövlar

Vilka är era bästa tips för att minska risken för skav?
När jag fick mina nya stövlar var knepet att gå mycket med dem fast bara korta stunder i början, kanske knäppa upp på något ställe om det skaver. Då får de forma sig lite efter foten och är inte så stela. Sedan när man rider med dem at passa på när man rider med långa läder. Jag år iallafall lätt skav i knävecket av nya stövlar innan de "sjunkit ihop" ordentligt. :) Putsa dem också och ta hand om dem så lädret håller sig mjukt.
 
Tid med viktmanchetter runt anklarna ett par pass så sätter sig stövlarna på mkt kort tid.
Upptäckte det av en slump då jag blev nyfiken på att testa viktmanchetter. Gör alltid så efter det. Så skönt!
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
326
Senast: Badger
·
Utrustning Tips önskas på vilka produkter ni tycker är bäst för att vårda ridstövlar.
Svar
18
· Visningar
1 051
Senast: MiniLi
·
Utrustning Har precis mätt mina vader då dom inte fick plats i de gamla ridstövlarna som togs fram ur förrådet. Landar på 37 cm. Inser att det...
2
Svar
21
· Visningar
919
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Köpte nyligen nya ridstövlar och har problem med att dom är jätte hala plus att dom färgar av sig. Stövlarna är bruna förutom...
Svar
1
· Visningar
682
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp