Nya sadeln...

M

mizz_perfect

Jag smörjde nya dressyrsadeln igår kväll. Kollade på undersidan och klämde mellan bossorna. ifrav ca 5cm innan framvalvet så var det en hård knöl som sedan fortsade ner under bossan. knölen stod ut ca 2 cm i "gången" och var väldigt hård. Vad sjutton kan det vara för något? Så ska den väl inte se ut? Provade sadeln på hästen och det var inget som tryckte på hästen eller något sådant. Sadeln köpte jag av en sadelutprovare för ca 1 månad sedan. Den är inte sne i bommen vad jag kan se iallafall men jag är väl ingen expert kanske. Jag vill inte säja vilket märke det är men sadeln kostar 10´000kr +

Någon som kan ha något förslag på vad det kan vara för något?? Det känns lite på andra sidan också men endast ltie grann precis i kanten under bossorna. Sadeln har inte varit med om något fall eller liknade (när jag haft den iallafall) Jag kan inte svara på om det var så när jag köpte den då jag faktiskt inte kollade detta själv. Jag borde nog gjort det. :crazy:
 
det är inte själva bommen som sticker ut.. vad är det för sadel? Ingen omställningsbart koppjärn? Kan ju vara frabriksfel oxå.. Gå till den du köpte den av o be dom kolla vad det är så du vet.
 

Liknande trådar

Utrustning Det finns säkert otaliga trådar om sadeltillpassning, utprovade av allehanda experter, men jag funderar på själva marknaden. Av de...
2
Svar
21
· Visningar
3 266
Senast: Lixiigirl
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
9 600
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de...
2
Svar
35
· Visningar
5 553
Senast: Lavinia
·
Utrustning Hittar inte riktigt något svar på min fråga så får göra en egen tråd. Jo, jag har nu börjat fundera på om min sadel verkligen ligger...
Svar
3
· Visningar
1 227

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp