Nya Shoppingtråden - del 8 - Utbruten från Shoppingtråden - del 8

epic-pants-dam-black-edition.jpg


Jag som ALDRIG skulle ha fritidsbyxor :cautious:
Det skulle inte jag heller förut... Nu bor jag i fritidsbyxor :confused:

Välkomna till träsket :D

/Mvh hon som bor i jaktcamo :rofl:
 
Välkomna till träsket :D

/Mvh hon som bor i jaktcamo :rofl:
Det värsta är ju också att jag känner mig snyggare i mina lila frilufsbyxor än vad jag någonsin gör när jag har tex jeans... Men ja, jag är iaf inte ensam trots att jag bor i Sthlm. En kollega har likadana byxor (fast andra färger) hela tiden :p
 
Jag har köpt mig en ny mobil! Efter att ha haft min Samsung Galaxy Ace 2a i sex år och sen en jättegammal Nokia i ett halvår efter att den dog, har jag äntligen köpt mig en Samsung Galaxy S8! Nelson heter han, ett rosa fodral har han och det var kärlek vid första ögonkastet :heart *peppar peppar ta i trä* ^^
 
Jag har köpt mig en ny mobil! Efter att ha haft min Samsung Galaxy Ace 2a i sex år och sen en jättegammal Nokia i ett halvår efter att den dog, har jag äntligen köpt mig en Samsung Galaxy S8! Nelson heter han, ett rosa fodral har han och det var kärlek vid första ögonkastet :heart *peppar peppar ta i trä* ^^
Kommer passa fin-fint ihop med en Garmin-klocka! ;) :up:
 
Var in till stan igår för jag behövde kontorsgrejor till jobbet... och vinglade in på Sense på en impuls. De hade 25% rabatt för Coop-medlemmar O_o Så SÅ dyrt blev det inte :angel:

En julask från Clinique med Moisture Surge och en tub DDML vilket går åt nu när det är vinter, jag är så torr i huden.
 
Nästan alla kläder jag har hemma är ju vita eller rosa så jag tänkte att jag skulle försöka gå utanför komfortzonen. Köpte en röd/orangeblus och är positivt överraskad.

Tyvärr är ljuset jättekonstigt hemma och bilden fick redigeras en del för att mitt ansikte inte skulle vara knallrött, men ni får en idé i alla fall om hur den ser ut.

Köpte en mängd andra grejor också men det har jag inte orkat ta bild på. Ursäkta spräcklig spegel.
wpisNKK.jpg
 
Nästan alla kläder jag har hemma är ju vita eller rosa så jag tänkte att jag skulle försöka gå utanför komfortzonen. Köpte en röd/orangeblus och är positivt överraskad.

Tyvärr är ljuset jättekonstigt hemma och bilden fick redigeras en del för att mitt ansikte inte skulle vara knallrött, men ni får en idé i alla fall om hur den ser ut.

Köpte en mängd andra grejor också men det har jag inte orkat ta bild på. Ursäkta spräcklig spegel.
wpisNKK.jpg
Cool! :D snygga byxor till! (Det jag ser) :cool:
 
Efter inköp och användande i någon månad kan jag konstatera att jag hittat en av mina holy grail-produkter för hudvård:
missha-tr-first-treatment-essence-intensive-moist_500x500.jpg


Den heter essence, men är som ett ansiktsvatten jag använder efter min toner. Den är lite lätt kemiskt exfolierande, mjukgörande och fuktgivande, hjälper lite mot röda partier och gör min hudton jämn och fin. Jag har aldrig sett så bra resultat av min hudvård :love: För mig värd prislappen på ca. 280 kr för 150 ml

Brukade ha ordentliga blånader under ögonen, röda fläckar på kinderna, ojämn hudton och början till rynkor på pannan och under ögonen. Nu ser min hud såhär jämn och frisk ut helt utan smink (förvisso med lågpixlad mobilkamera, men ändå).
Visa bifogad fil 21563
Jag är nyfiken, kan man använda bara den eller behöver man något annat?
 
Jag är nyfiken, kan man använda bara den eller behöver man något annat?

Alltså jag skulle aldrig rekommendera någon att slarva med rengöringen av sitt ansikte av sanitära skäl, men efter rengöring måste man inte använda några fler produkter än denna. Vill man ha extra återfuktning av huden kan man lägga flera lager, det fungerar jättebra. Jag har torr/uttorkad hud och använde förr tunga cremer, men efter tre tunna lager av FTE känner jag inte alltid att jag behöver någon creme.

Så kort och gott: Du behöver inget annat.
 
Alltså jag skulle aldrig rekommendera någon att slarva med rengöringen av sitt ansikte av sanitära skäl, men efter rengöring måste man inte använda några fler produkter än denna. Vill man ha extra återfuktning av huden kan man lägga flera lager, det fungerar jättebra. Jag har torr/uttorkad hud och använde förr tunga cremer, men efter tre tunna lager av FTE känner jag inte alltid att jag behöver någon creme.

Så kort och gott: Du behöver inget annat.
Hmm. Jag har dock motsatta problemet. Min hy blir lätt fet :wtf: Rengör jag den regelbundet så börjar den producera fett(?) i överflöd istället, men jag skulle gärna vilja ha något som jämnar ut huden som den där såg ut att göra på din bild :love: så jag tittar efter något som kan återfukta lite grann men inte för mycket så att rengöringen mister den effekt jag var ute efter :cautious:
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 760
Senast: Buzzter
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 658
Senast: jemeni
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 627
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 946
Senast: Yeah but
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp