Nya Shoppingtråden - del 8 - Utbruten från Shoppingtråden - del 8

Haha eller hur! Böckerna kom hit på mindre än två dagar (flög från Lagos igår eftermiddag, fanns hos ombudet innan lunch idag) och klänningen på två eller tre arbetsdagar. Helt otroligt snabbt och smidigt!
Helt ofattbart! Jämförelsevis.

Edit: är det förresten nu vi ska ta diskussionen om att du borde åkt tåg till Nigeria och hämtat dina grejer? :D
 
Helt ofattbart! Jämförelsevis.

Edit: är det förresten nu vi ska ta diskussionen om att du borde åkt tåg till Nigeria och hämtat dina grejer? :D
Haha attans, att jag inte tänkte på det! Ska ha det i åtanke nästa gång, lovar! (även om min shoppingkvot är nådd för det här året nu, fattig student som jag är)
 
Jag skulle egentligen inte köpa fler skivor men kunde inte hålla mig längre, har suktat efter den här sedan i höstas :love:

BBQ2097LPX-bauhaus-skysgoneout-mockup.jpg
Åh! :love:
 
Åh, den är säkert hur bra som helst! Vilket fynd att göra om toppas med med till och med en som du inte har läst. :)
Läste för övrigt den boken idag. Den var jättefin! Det är en tunn tunn bok med femton feministiska förslag, ingenting nytt direkt under solen men otroligt fin. Skulle lätt kunna tänka mig att köpa den till en vän som ska ha barn till exempel.

Liten recension från mig :D.
 
Läste för övrigt den boken idag. Den var jättefin! Det är en tunn tunn bok med femton feministiska förslag, ingenting nytt direkt under solen men otroligt fin. Skulle lätt kunna tänka mig att köpa den till en vän som ska ha barn till exempel.

Liten recension från mig :D.
Jag har lyssnat på den, på svenska. Jag gillade den, och så gillade jag inläsaren. Det kändes som hennes ord, trots översättningen.
 
Du råkade inte vara i Stockholm och såg Peter Murphys lilla utbrott? :D (jag var tyvärr inte det, känner mig bitter)

Nej jag var ju inte det heller men har sett klippen och läst om händelsen. Vilken upplevelse det måste ha varit som åskådare :D

(Beteendet var ju verkligen trist och respektlöst för övrigt.)
 
Jag kunde inte låta bli att ta mig till Bergans outletbutik och spana efter jacka där, efter att ha förälskat mig i en av deras jackor förra helgen.

Såå. Nu är jag ägare till en jättevarm och otroligt bekväm jacka :love: Brukar alltid ha problemet att jackor är antingen för trånga över axlarna, eller stora som tält. Den här är bara bra, precis överallt. Sitter jämnt över kroppen och är galet lätt att röra sig i. Nu ska jag göra mig av med alla mina andra jackor...
7651-10938_0.jpg
 
Jag kunde inte låta bli att ta mig till Bergans outletbutik och spana efter jacka där, efter att ha förälskat mig i en av deras jackor förra helgen.

Såå. Nu är jag ägare till en jättevarm och otroligt bekväm jacka :love: Brukar alltid ha problemet att jackor är antingen för trånga över axlarna, eller stora som tält. Den här är bara bra, precis överallt. Sitter jämnt över kroppen och är galet lätt att röra sig i. Nu ska jag göra mig av med alla mina andra jackor...
7651-10938_0.jpg

Snygg! Blev sugen på att åka nu, skulle behöva ha något varmt till hundpromenaderna. Hade dom fler vettiga jackor? :)
 
Snygg! Blev sugen på att åka nu, skulle behöva ha något varmt till hundpromenaderna. Hade dom fler vettiga jackor? :)
De hade inte jättemånga jackor, men ja, det beror ju på vad man är ute efter :p Nu kollade jag bara dammodellen på kläderna, men det fanns väl några få olika dunjackor och ett knippe skaljackor att välja mellan. Några långa, de flesta lika korta som min. Sedan finns ju Norrøna där också, men där var det så extremt med "feminina" färger på damkläderna att jag inte orkade kolla närmare på något. De hade annars en hel del att välja på verkade det som.
 
Jag kunde inte låta bli att ta mig till Bergans outletbutik och spana efter jacka där, efter att ha förälskat mig i en av deras jackor förra helgen.

Såå. Nu är jag ägare till en jättevarm och otroligt bekväm jacka :love: Brukar alltid ha problemet att jackor är antingen för trånga över axlarna, eller stora som tält. Den här är bara bra, precis överallt. Sitter jämnt över kroppen och är galet lätt att röra sig i. Nu ska jag göra mig av med alla mina andra jackor...
7651-10938_0.jpg
Älskar Bergans :love:. Har tre stycken och vill inte använda nåt annat. (Norrøna och Tierra slår dom väl dock när det gäller mer avancerade jackor.)

Har den där dun eller fejkdun?
 
Älskar Bergans :love:. Har tre stycken och vill inte använda nåt annat. (Norrøna och Tierra slår dom väl dock när det gäller mer avancerade jackor.)

Har den där dun eller fejkdun?
Jag gissar att det här inte är min sista jacka från dem :angel: Har bara en fleecetröja från Bergans sen tidigare, men den är precis som jackan så underbart lätt att röra sig i. Jag gillar att kunna röra mig trots att jag har massor av kläder på :D

Det är en dunjacka. Rjukan heter modellen.
 
Jag gissar att det här inte är min sista jacka från dem :angel: Har bara en fleecetröja från Bergans sen tidigare, men den är precis som jackan så underbart lätt att röra sig i. Jag gillar att kunna röra mig trots att jag har massor av kläder på :D

Det är en dunjacka. Rjukan heter modellen.
Ja, jag gillar just passformen och "rörelsefriheten". Kan inte använda "vanliga" jackor alls längre, väljer alltid sport- eller friluftsmärken just pga det.

Aha, trist att det var dun. Den är väldigt fin!
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 750
Senast: Buzzter
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 340
Senast: jemeni
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 415
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 905
Senast: Yeah but
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp